|

آمریکا: زمان برای بازگشت تهران به برجام کوتاه است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از جمله موضوعات مورد بحث با وزرای خارجه کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس، ضرورت بازگشت سریع ایران به توافق هسته‌ای بود.

آمریکا: زمان برای بازگشت تهران به برجام کوتاه است
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با «ژان ایو لودریان»، «آنالنا بائربوک» و «لیز تراس» وزرای خارجه کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس صحبت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این خبر گفت که از جمله موضوعات مورد بحث، ضرورت بازگشت سریع ایران به توافق هسته‌ای و اهمیت همکاری برای بازدارندگی در برابر روسیه در موضوع اوکراین بود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «آنها در مورد اهمیت تداوم هماهنگی برای جلوگیری از هرگونه تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین بحث کردند و اجماع متفقین و شرکا را برای تحمیل پیامدهای هنگفت و هزینه‌های سنگین بر روسیه در صورت چنین اقداماتی تأیید کردند».

بر این اساس، وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، حمایت بی‌دریغ خود از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تکرار کردند.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: «بلینکن و همتایانش همچنین نگرانی‌های مشترک خود را در مورد سرعت تحولات برنامه هسته‌ای ایران در حالی که زمان برای بازگشت تهران به برجام کوتاه است، مورد بحث و بررسی قرار دادند».

به گفته وزارت خارجه آمریکا، آنها بر همبستگی خود با لیتوانی در مواجهه با تشدید آنچه که فشار سیاسی و اقتصادی توسط جمهوری خلق چین ادعا کردند، تاکید داشته و این اقدامات را رد کردند.

بر این اساس، بلینکن، تراس، لودریان و بائربوک همچنین در مورد تلاش‌های مستمر لیبی برای سازماندهی انتخابات ملی گفتگو کردند و بر اهمیت پیشرفت بدون تاخیر روند انتخابات توافق کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها