|

بررسی طرح نحوه تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی‌ها

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها آخرین وضعیت طرح «نحوه تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی‌ها» را تشریح کرد.

بررسی طرح نحوه تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی‌ها

به گزارش ایلنا، محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ، درخصوص سرنوشت طرح «نحوه تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی‌ها» بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی، گفت: این طرح اکنون در کارگروه مربوطه ذیل کمیسیون و با حضور دستگاه‌های نظارتی و مرتبط در حال بررسی است و کار کارشناسی انجام می‌شود و بعد از آن به صحن کمیسیون خواهد آمد.

وی ادامه داد: آیین‌نامه یک روال و جدول زمان‌بندی دارد و این طرح اکنون دیگر در مراحل نهایی بحث‌های کارشناسی است و بعد از آن هم به کمیسیون می‌آید و ان‌شاءالله به صحن ارائه خواهیم کرد.

جوکار در پاسخ به این موضوع که «با توجه به شرایط کشور که گاهی شاهد اعتراضات و تجمعات اعتراضی مردم در حوزه‌های معیشتی یا اقتصادی هستیم، آیا بهتر نیست دستگاه‌های امنیتی و نظامی ما با صبر بیشتری با این تجمعات برخورد کنند که از به خشونت کشیده شدن آن جلوگیری شود؟»، ابراز داشت: یقیقنا همینطور است. تا زمانی که تجمعات در شرایط عادی باشد و مردم مطالبات خود را مطرح کنند، برخوردی صورت نمی‌گیرد. اما بعضی وقت‌ها یک افرادی می‌آیند و می‌خواهند موج‌سواری کرده و از این تجمعات سوءاستفاده کنند که خب دستگاه‌ها براساس وظیفه خودشان عمل می‌کنند، ولی آنچه که مقرر شده این است که مردم می‌توانند مطالبات خودشان را داشته باشند.

نماینده مردم یزد در مجلس افزود: یک بحث دیگری هم در کمیسیون داریم، موضوع تشکیل انجمن‌های تخصصی و کانون‌های صنفی است که ما ان‌شاءالله بتوانیم این را قانونمند کنیم و این‌ها بتوانند مطالبات صنفی خود را در آن چارچوب ارائه کنند، فکر می‌کنم مشکلی به وجود نیاید و راه همواره باشد.

وی بیان کرد: آنچه که به دستگاه‌های مرتبط اعلام شده و جزو وظایف‌شان است، این است که تا زمانی که شرایط کار به گونه‌ای نشود که ضرر به دیگران نرساند، قطعا با مدارا رفتار خواهند کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها