|

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت:

عمل به وعده ها مورد توجه دولت خواهد بود

سخنگوی دولت گفت: عمل به وعده ها و استفاده از نظرات متخصصین مورد توجه دولت خواهد بود و هرکجا که عمل به وعده ها امکان پذیر نباشد صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.

عمل به وعده ها مورد توجه دولت خواهد بود

سخنگوی دولت با قدردانی از حمایت ها و رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری تاکید کرد که هرکجا که عمل به وعده ها امکان پذیر نباشد صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.

علی بهادری جهرمی در نشست با نمایندگان رسانه‌ها با تشکر و قدردانی از حمایت ها و رهنمودهای اخیر رهبری انقلاب اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب برای اعضای دولت روحیه بخش بود. قطعا حضور دولتمردان در بین مردم با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت و رئیس جمهور محترم هم بر ارتباط مستمر اعضای کابینه با مردم و نخبگان تاکید کرده اند.

وی افزود: همچنین عمل به وعده ها و استفاده از نظرات متخصصین مورد توجه دولت خواهد بود و هرکجا که عمل به وعده ها امکان پذیر نباشد صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.

سخنگوی دولت همچنین با تشکر از مردم در برپایی مراسم های گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و حضور در تشییع پیکر ۲۵۰ شهید دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: یاد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهدای مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان را گرامی می‌داریم و با مردم مناطق سیل زده جنوب کشور ابراز همدردی می‌کنیم.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه همانطور که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود و در چندین نوبت به مردم و مسئولان استانی، هشدار داده بود، شاهد وقوع سیل در برخی از مناطق جنوبی کشور خصوصاً استان های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان بودیم، یادآور شد: متأسفانه خساراتی را برای بخش های مسکونی، کشاورزی و دامداری مردم و همچنین زیرساخت ها از جمله راه های مواصلاتی، مخابراتی، شبکه برق و آب پیش آمده است اما خوشبختانه با اعلام هشدار و اقدامات پیشگیرانه و همچنین تخلیه برخی مناطق روستایی از ورود خسارت گسترده، تا حد زیادی جلوگیری شد.

وی افزود: بلافاصله وزیر محترم نیرو نیز از طرف دولت به منطقه اعزام شد و پیگیری وضعیت خسارات و امدادسرانی به سیل زدگان را دنبال کرد. پس از ایشان هم معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشور بازدیدهای میدانی خوبی را از استان های سیل زده به عمل آوردند و همه دستگاه های دولتی، امدادی، بسیج و سپاه نیز به میدان آمده اند که انشاءالله اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده با سرعت صورت گیرد.

سخنگوی دولت ادامه‌ داد: در این خصوص چند اقدام فوری نیز صورت گرفت. اتصال سریع برق، آب، رفع انسداد راه ها و شبکه مخابرات، تخلیه سریع آب از مناطق سیل زده، اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تنخواه برای استان های سیل زده، ایجاد مراکز اسکان اضطراری، توزیع اقلام مورد نیاز همچون چادر، پتو، مواد غذایی و خوراکی، سوخت و برخی لوازم ضروری زندگی، از جمله اقدامات عملیاتی فوری برای رسیدگی به مردم بوده است.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه همه بخش های دولت و نهادهای انقلابی و نیروهای مردمی در کنار سیل زدگان خواهند بود، تصریح کرد: هیچکدام از این بخش‌ها کمک به آن ها را رها نخواهند کرد. به همین منظور کمک هایی برای بازسازی تاسیسات زیربنایی، و تسهیلاتی برای بازسازی منازل تخریب شده و تامین لوازم خانگی و سرمایه ای در نظر گرفته شده است که با اختصاص بودجه مناسب از طریق استانداری ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توجه به مناطق سیل زده صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دولت گفت: همچنین احتمالا در اوایل هفته آینده در همین مناطق مجددا باران های نسبتا سنگین خواهیم داشت که ضرورت دارد هم مردم و هم دستگاههای دولتی از هم اکنون آمادگی لازم را برای کاهش خسارات داشته باشند.

بهادری جهرمی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال آن را نشانه توجه دولت به کسب و کارهای دیجیتالی دانست و اظهار کرد: اعضای دولت با تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال مرکب از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

وی یادآور شد: توسعه زیرساخت های اقتصاد دیجیتال، برطرف کردن موانع و شتاب بخشی به شکل گیری زیست بوم اقتصاد دیجیتال در کشور، حمایت از پلتفرم ها و کسب و کارهای دیجیتال و فناوری پایه در کشور، بسترسازی برای توسعه اشتغال فناوری پایه در کشور، برطرف کردن موانع فعالیت پلتفرم های ایرانی در سطح بین المللی و توسعه مهارت های الزام آور اقتصاد دیجیتال، از جمله وظایف کارگروه یاد شده است.


سخنگوی دولت همچنین با اشاره به نخستین جلسه شورای عالی امور ایرانیان خارج کشور اظهار کرد: این جلسه با حضور رئیس جمهور برگزار شد و رئیس جمهور بر حمایت و رسیدگی به مسائل ایرانیان خارج از کشور از جمله مسائل کنسولی، تحصیلی و تجاری تاکید کردند.

بهادری جهرمی گفت: همچنین در این خصوص سامانه میخک وزارت خارجه بعنوان پرسمان تردد محیطی راه اندازی شده است و ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند سوالات خود را در آنجا مطرح کنند و ظرف مدت کوتاهی پاسخ آن را دریافت کنند.


وی افزود: به منظور تسهیل در تردد ایرانیان خارج از کشور که مشمول خدمت سربازی هستند، فرصت دو سفر سالانه به ایران در نظر گرفته شده که بدون مانعی بتوانند به کشور رفت و آمد کنند. همچنین برای نخستین بار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عضویت شورای عالی ایرانیان خارج از کشور درآمد و لایحه جامع ایرانیان خارج از کشور نیز به منظور حمایت از حقوق این دسته از هموطنان در دولت در حال تدوین است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها