|

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه:

ایران برنامه هسته‌ای خود را تا مرحله پیش از نهایی شدن پیش برده

وزیر امور خارجه فرانس گفت: شرایط خطرناک است، زیرا ایران برنامه هسته‌ای خود را تا مرحله پیش از نهایی شدن پیش برده است.

ایران برنامه هسته‌ای خود را تا مرحله پیش از نهایی شدن پیش برده

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه گفت که طرف‌های برجام و ایران با وجود پیشرفت در پایان دسامبر هنوز تا احیای توافق فاصله دارند.

به گزارش الجزیره، وی گفت: کاهش سرعت مذاکرات وین شکافی ایجاد می‌کند که یافتن راه حل را در یک جدول زمانی واقع بینانه تضعیف می‌کند.

لودریان مدعی شد: شرایط خطرناک است، زیرا ایران برنامه هسته‌ای خود را تا مرحله پیش از نهایی شدن پیش برده است.

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفت: ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند تا احتمال احیای توافق هسته‌ای به خطر نیفتد.

اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالی است که یکی از عوامل اصلی تاخیر در رسیدن به یک راه حل مناسب در وین، تعلل و کارشکنی طرف‌های اروپایی از جمله فرانسه است. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش تر درباره روند مذاکرات گفته بود: موضوعات باقی‌ مانده حائز اهمیت هستند و ما به نقاطی رسیده‌ایم که به ما نشان می‌دهد که آیا طرف مقابل اراده لازم را برای پیشبرد مذاکرات دارد یا نه. در گفت‌وگوها سرعت برای ما مهم است. البته باید توجه داشت سرعت یک امر دو طرفه است و نمی‌شود که ما با سرعت نور حرکت کنیم و از ما چنین توقعی وجود داشته باشد ولی طرف مقابل سرعت لاک‌پشتی داشته باشد. باید سرعت دو طرف متناسب باشد و این موضوع باعث می‌شود که مذاکرات با سرعت بیشتری طی شود.

او تاکید کرد: ما باید به مذاکراتی ادامه دهیم که نتیجه آن یک توافق پایدار و قابل اتکا باشد و الزاما این موضوع با این مسئله که ما فقط سرعت‌مان را بیشتر کنیم و سرعت دو طرف متناسب نباشد امکان‌پذیر نیست. همان طور که گفتم ما به دنبال یک توافق پایدار و قابل اتکا هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها