|

لاوروف: ایران و روسیه در سازمان ملل همکاری می کنند

وزیر خارجه روسیه گفت: ایران عضو گروه ما است که از اصول بین المللی و منشور ملل متحد دفاع و حمایت می کند.

لاوروف: ایران و روسیه در سازمان ملل همکاری می کنند

لاوروف روز جمعه در نشست خبری که با شرکت دهها خبرنگار برگزار و در آن نتایج سیاست خارجی روسیه در سال ۲۰۲۱ جمع بندی شد، افزود: دیدار رئیس جمهوری ایران از مسکو رویداد بسیار مهم است. باید تماس های سیاسی بین تهران و مسکو ازسرگرفته شود.

به گزارش ایرنا، وی با یادآوری اینکه همه گیری کرونا، مانعی برای دیدارها و سفر هیات های دو کشور شده است، ادامه داد: ولادیمیر پوتین و سید ابراهیم رئیسی روسای جمهوری روسیه و ایران چندین تماس تلفنی داشتند.

وزیر خارجه روسیه گفت: در دیدار سران ایران و روسیه، همه مسائل دستور روابط ایران و روسیه مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: باتوجه به تغییر دولت ایران در سال گذشته باید ببینیم سیاست این کشور چگونه استمرار می یابد.

لاوروف با بیان اینکه ایران و روسیه طرح های مشترک زیادی دارند، اظهار کرد: دو کشور بر روی این طرح ها کار می کنند و در کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و روسیه نیز در این مورد اقدامات جریان دارد.

وی ادامه داد: بدون شک در بین مسائل بین المللی موضوعاتی همچون برجام و امنیت خلیج فارس در دیدار سران ایران و روسیه مطرح خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ایران و روسیه در سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان های دیگر بین المللی با یکدیگر همکاری می کنند، ادامه داد : ایران عضو گروه ما است که از اصول بین المللی و منشور ملل متحد دفاع و حمایت می کند.

وی توضیح داد: ما در تعدادی از مسائل منطقه ای ازجمله مسائل خاورمیانه همکاری می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با یادآوری اینکه همکاری ایران و روسیه برای حل مساله سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه است،‌افزود: همکاری ما با ایران و ترکیه در حل مساله سوریه نمونه خوبی از همکاریها در سطح بین المللی است.

لاوروف گفت: این همکاری الگویی از تعامل کشورها برای حل مساله ای است که به رغم غیرمنطبق بودن مواضع آنها برای حل و فصل آن گرد هم آمده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها