|

حمله به دولت دلیل شایعه‌پراکنی علیه یک نماینده؟

برخی تحیل‌ها حاکی از این است که شایعات مربوط به زندگی شخصی یک نماینده احتمالا با حملات اخیر او به دولت مرتبط است. این نماینده در حالی دوشنبه واکنش بسیار تندی به این شایعه‌ها نشان داد که چندی قبل هم درباره پدیده مقدادیسم در دولت فعلی و انتصابات فامیلی هشدار تندی داده بود.

حمله به دولت دلیل شایعه‌پراکنی علیه یک نماینده؟

به گزارش روزنامه شرق، برخی تحیل‌ها حاکی از این است که شایعات مربوط به زندگی شخصی یک نماینده احتمالا با حملات اخیر او به دولت مرتبط است. این نماینده در حالی دوشنبه واکنش بسیار تندی به این شایعه‌ها نشان داد که چندی قبل هم درباره پدیده مقدادیسم در دولت فعلی و انتصابات فامیلی هشدار تندی داده بود. او همچنین از بی‌نتیجه‌بودن طرح‌های تحقیق و‌تفحص مجلس به علت همکاری‌نکردن دستگاه‌های دولتی گلایه کرده است. در ماجرای حمله جبهه پایداری به آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز احمدی‌بیغش در دفاع از مرجعیت و سخنان این مرجع تقلید به میدان آمده بود.


محمود احمدی‌بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، آبان‌ماه خطاب به رئیسی گفته بود: «آن‌گونه که پیداست مقدادیسم در دولت شما همان‌ نقش غلطی را ایفا می‌کند که آشناییسم در دولت روحانی ایفا می‌کرد. مگر در کشور قحط‌الرجال است که در نهاد ریاست‌جمهوری چهار نفر از استادان برجسته دانش‌ دیده نمی‌شوند که در مناسبات رسمی حداقل چند خط بنویسند و به شما بدهند تا این‌قدر شاهد گفتمان ضعیف غیر‌علمی و غیراستنادی از شما نباشیم. اتکای افراطی به مجموعه‌ای محدود از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق‌(ع) در سطوح مدیریتی کلان کشور، حتی نام این امام معصوم را در جامعه تحت‌الشعاع قرار داده است». او در ادامه گفته بود: «دولت شما ظاهرا دولت دلدادگان است به یک عزیز‌دردانه خاص که باید همه اتفاقات، انتصابات و استنادات به ایشان ختم شود؛ این همان پدیده پر‌هزینه‌ای است که در هر دولت وجود داشته است و در نهایت به پاشنه آشیل تمام‌عیار تبدیل می‌شوند... . آقای رئیسی این نسخه شفا نمی‌دهد. انتصابات در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه دولت هم تقریبا داد همه دلسوزان را در‌آورده است. نفوذ برخی افراد در وزارتخانه‌ها برای انتصابات تا حدی است که تقریبا وزیر یا وزرای مربوطه به بی‌اثرترین فرد در این انتصابات تبدیل شده‌اند».
او همچنین گفته است: «متأسفانه نهادها، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها با نمایندگان برای تحقیق‌و‌تفحص همکاری نمی‌کنند و تا زمانی که این زیرساخت فراهم نباشد، هیچ تحقیق‌و‌تفحصی به نتیجه نمی‌رسد. سه ماه است که بنده به همراه جمعی از نمایندگان به دنبال تحقیق‌و‌تفحص موضوعی هستیم، اما کسی نیست که به ما پاسخ دهد». احمدی‌بیغش با بیان اینکه وزارت نفت پاسخ‌گوی سؤالات ما نیست و سؤال بنده از وزیر نفت آن است که چرا در مقابل سؤالات ما فردی پاسخ‌گو نیست، گفت: البته ناگفته نماند برخی از همکاران هم مخل تحقیق‌و‌تفحص هستند که اگر این رویه اصلاح نشود، تحقیق‌و‌تفحص‌ها به نتیجه نمی‌رسد.


بیغش در ماجرای هجمه علیه آیت‌الله گلپایگانی نیز تأکید کرده بود سخنان آیت‌الله صافی‌گلپایگانی درباره روابط بین‌الملل حرف دل مردم است. او در صفحه توییتر خود نوشته بود: «حضرت آیت‌الله صافی؛ سخنان حکیمانه شما در باب روابط بین‌المللی حرف دل مردمان این سرزمین تشنه عقلانیت در عرصه سیاست خارجی است که سال‌هاست از گفتمان رسمی رخت بربسته و اسیر منفعت‌طلبی یک عده مدعی انقلابی‌نما و اصلاح‌طلب پوچ‌مغز شده است». در ماجرای رأی به کابینه هم احمدی‌بیغش جزء مخالفان عزت‌الله ضرغامی برای ریاست وزارتخانه میراث فرهنگی بود که با اعتراض رسانه‌های اصولگرایی مانند کیهان روبه‌رو شد. او در مخالفت با ضرغامی وزیر پیشنهادی گردشگری گفته بود: «آقای ضرغامی! شما حتی رئیسی را قبول نداشتید، در عجبم که چطور شما را انتخاب کرده است؟... . ارتقای این وزارتخانه از سوی فردی سیاسی و وابسته به جریان خاص سیاسی میسر نشده و حتی ممکن است حضور ضرغامی باعث خسارات بی‌پایان شود... از سویی کارنامه ضرغامی نشان می‌دهد در چینش مدیریتی اعتقاد چندانی به انتصابات تخصصی ندارد و هر فرصت مدیریتی را فرصتی برای تجمیع دوستان سیاسی دانسته که تجربه مدیریتی ضرغامی در صداوسیما به گونه‌ای بود که هم‌اکنون هم آثار و تبعات اقدامات غیرکارشناسی و فله‌ای آن ادامه دارد».


کیهان در واکنش به او نوشته بود: «موافقت یا مخالفت نمایندگان با هر فرد پیشنهادی حق آنهاست، اما ابراز این مخالفت باید اولا منطقی و مستدل و ثانیا با ادبیاتی مؤدبانه و درخور شأن مجلس صورت گیرد. بهترین مثال برای چگونگی اظهار‌نظر مطلوب و پسندیده آن است که شبیه نطق دیروز عصر آقای بیغش نباشد! اظهارات و ادعاهای بیغش قابل نقد و بررسی است. از‌جمله حمله او به ضرغامی به دلیل روشنگری‌هایش در زمان فتنه ۸۸ از طریق رسانه ملی و عجیب آنکه به دلیل همین نقش‌آفرینی او را فاقد وجاهت ملی خطاب‌کردن!».


او دو روز پیش در واکنش به شایعات منتشر‌شده علیه خود ضمن رد صریح تمام مطالب و کذب‌خواندن آنها، نشر چنین اکاذیبی را ناشی از عجز و ناتوانی کسانی دانست که به واسطه مواضع صریح او در مجلس و نقد جسورانه نسبت به برخی عملکردها و جریان‌ها عصبی و ناراحت هستند. او با اشاره به دیدگاه‌های مستقل و افشاگرانه خود نسبت به بعضی از نارسایی‌ها در امور اجرائی و نظارتی کشور و همچنین انتقاد شفاف و مستند خود به وضع موجود در جامعه، گفته بود: در شرایط خاص و جایی که خیلی‌ها در برابر ظلم و بی‌عدالتی سکوت اختیار کرده‌اند، فریاد‌ برآوردن و صدای مردم شدن قطعا هزینه دارد که این خدمتگزار مردم حاضر به پرداخت آن شده‌ام.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها