|

جایزه بهترین کارگردانی فیلم کودک به حسین ریگی تعلق گرفت

در آیین پایانی سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک دو پروانه زرین به حسین ریگی به خاطر فیلم لیپار تعلق گرفت.

جایزه بهترین کارگردانی فیلم کودک به حسین ریگی تعلق گرفت
به گزارش فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان، در آیین پایانی سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک دو پروانه زرین به حسین ریگی به خاطر فیلم لیپار تعلق گرفت.

حسین ریگی موفق به دریافت دو پروانه زرین بهترین کارگردانی وهمچنین پروانه زرین بهترین دستاورد فنی به مسعود سخاوت‌دوست سازنده موسیقی متن فیلم «لیپار» شد.

بنا بر این خبر«لیپار» نخستین فیلم بلند داستانی حسین ریگی محسوب می‌شود که فیلم‌نامه این اثر توسط خود او و حسام فرهمندجو به نگارش درآمده است.

مهران احمدی، بهناز جعفری، هومن برق‌نورد، امین میری، آرزو تاجدینی، یگانه سروری مقدم، فرشته انصاری، نصیر برهان‌زهی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین در این فیلم محمد دستواره نارویی، مهدی دین‌ محمدپور، مهران داروزائی، عرشیا سروری مقدم و فاطمه سالاری که همگی از نوجوانان بومی سیستان و بلوچستان هستند، پس از گذراندن تست بازیگری از میان ۴۰۰ متقاضی برای ایفای نقش در نقش‌های اصلی فیلم انتخاب شدند و برای اولین بار مقابل دوربین مسعود امینی تیرانی به ایفای نقش پرداختند.

فیلم «لیپار» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و حمایت استانداری سیستان و بلوچستان ،اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی ومنطقه آزاد چابهار ساخته شده و تصویرگر چهره‌ای متفاوت و با طراوت از استان است.


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها