|

نمایش «یدو» در بخش رقابتی جشنواره سینمای ایران در شانتیئی

فیلم «یدو» با حضور مهدی جعفری در بخش مسابقه جشنواره سینمای ایران در شانتیئی کشور فرانسه به نمایش گذاشته می شود.

نمایش «یدو» در بخش رقابتی جشنواره سینمای ایران در شانتیئی
به گزارش مهر، فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری به بخش رقابتی جشنواره سینمای ایران در شانتیئی کشور فرانسه راه پیدا کرد.

فیلم «یدو» با حضور مهدی جعفری در بخش مسابقه جشنواره سینمای ایران در شانتیئی کشور فرانسه به نمایش گذاشته می شود.

جشنواره سینمای ایران از ۱۳ تا ۱۶ آبان ۱۴۰۰ (۴ تا ۷ نوامبر ۲۰۲۱) در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی در شهر شانتیئی کشور فرانسه برگزار می‌شود.

داستان «یدو» در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی رخ می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت می‌کنند اما مادر یدو تصمیم دیگری می‌گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و هربار بهانه‌ای جدید برای این تصمیم خود دارد. یدو تلاش دارد تا مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دلبسته‌ کسی می‌شود.

این فیلم جدیدترین تولید سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در بخش «سودای سیمرغ» سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین فیلم‌برداری و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

«یدو» همچنین پروانه زرین و دیپلم افتخار بخش‌ جایزه سیفژ، پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی، پروانه زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل و دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی را از سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان دریافت کرده است.

بر اساس این خبر، از دیگر موفقیت‌های این اثر که محمدرضا مصباح تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد، دریافت تندیس دهمین جایزه سینمایی ققنوس است.

فیلم‌نامه این اثر بر اساس داستانی واقعی و به قلم مهین عباس‌زاده و مهدی جعفری خلق شده است. ستاره پسیانی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش، اکبر اودود برخی از بازیگران این فیلم بلند سینمایی هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها