|

حضور «زالاوا» به جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام هلند

فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و سمیرا برادری، به پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام هلند راه یافت.

حضور «زالاوا» به جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام هلند

فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و سمیرا برادری، در ادامه حضور موفق خود در عرصه جهانی، به پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام هلند راه یافت.

به گزارش روابط عمومی پروژه؛ «زالاوا» فیلمی است بین‌ژانری و قصه‌گو از سینمای ایران که در یک‌سال گذشته مورد توجه مخاطبان و منتقدین داخلی و بین‌المللی و فستیوال‌های هنری و ژانری مختلف جهانی، قرار گرفته است.

جشنواره روتردام یکی از رویدادهای سینمایی با درجه A محسوب می‌شود و «زالاوا» در این دوره در بخش آینده روشن (Bright Future) همراه با شش فیلم دیگر از کشورهای اسپانیا، استرالیا، دانمارک، هلند و چک برای رقابت جایزه‌ی فیپرشی این فستیوال به نمایش در می‌آید.

بخش آینده روشن با هدف معرفی فیلم‌های اول‌کارگردان‌ها، گزیده‌ای از فیلم‌هایی با مضمون منحصر به‌فرد، ناب و دارای سبک خاص را به نمایش در می‌آورد که پیشرو در سینمای معاصر هستند.

«زالاوا» که پیش‌ از این جایزه‌ی فیپرشی انجمن منتقدان بین‌المللی را در هفتاد و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به عنوان بهترین فیلم سه بخش افق‌ها، هفته‌ی منتقدین فیلم و روزهای ونیز را دریافت کرده، در جشنواره‌های معتبری چون «تورنتو»، «سائوپائولو»، «فانتاستیک فست تگزاس»، «منتقدین شیکاگو»، «هنگ‌کنگ»، «موربیدو مکزیک»، «فیلادلفیا» و جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» نیز مورد تحسین واقع شده است.

این جشنواره هر ساله در پایان ماه ژانویه در شهر روتردام برگزار می‌شود.
‌‌
همچنین پخش بین‌المللی «زالاوا» به عهده کمپانی Levelk دانمارک است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها