|

مددی: دستگاه نظارتی تاکید کرده قراردادهای نجومی اصلاح شود

سرپرست باشگاه استقلال گفت: از طرف بازیکنان از نوروزی و اعضای کادرپزشکی که زحمت کشیده اند عذرخواهی کردم اما آنها هم مثل من هویت خود را از استقلال گرفته اند.

مددی: دستگاه نظارتی تاکید کرده قراردادهای نجومی اصلاح شود

به گزارش فارس، احمد مددی درباره آخرین وضعیت باشگاه استقلال اظهار داشت: اوضاع و احوال خوب است اما کار بسیار سنگین است. به این دلیل که در یک ماه گذشته با چالش‌های بسیار سخت مالی، بحث بدهی‌های ارزی و خارجی مواجه بودیم و الحمدالله خدا کمک کرد تا بتوانیم این چالش‌ها را به حداقل برسانیم. نمی‌گویم این مشکلات تمام شده است.

وی در باره آخرین وضعیت باز شده پنجره نقل و انتقالات استقلال گفت: امروز روز کاری فیفا است و ما هم منتظر هستیم. به سه نفر از افرادی که تمام طلب خود را از استقلال دریافت کرده‌اند، اعلام کردیم به فیفا اطلاع بدهند که طلب خود را دریافت کرده‌اند تا در نهایت پنجره نقل و انتقالات استقلال باز شود.

سرپرست باشگاه استقلال در باره این که آیا طلب وینفرد شفر کامل پرداخت شده توضیح داد: از نظر ما مبلغ حدود 593 هزار و 100 دلار به حساب شفر واریز شده که البته اختلاف کوچکی حدود 20 هزار یورویی داریم و در حال رفع و رجوع موضوع هستیم.

مددی درباره ادعای ساشا شفر مبنی بر این که تاکنون بخشی از مطالباتشان را دریافت نکرده‌اند گفت: همان‌گونه که گفتم اختلاف ما کوچک است. یک نرخ 20 هزار یورویی مانده و فکر می‌کنم در ساعات آینده مشخص می‌شود. حتی مدیر برنامه‌های شفر هم مبلغ واریز شده را تأیید کرده است.

وی درباره دلیل جدایی سیروس دین محمدی و علی شیخ‌الاسلامی از کادر فنی استقلال و مباحثی که درباره احتمال خداحافظی صمد مرفاوی از این کادر مطرح شده گفت: محمود فکری لیستی به من داد که بر اساس آن با این کادر فنی وارد مذاکره شده و اقدام به قرارداد بستن کردم. سیروس دین محمدی روی عدد قرارداد بحث داشت، اما قبل از آن روی مبلغ با فکری تمام کرده بودیم. در حال رسیدگی به بحث دین محمدی بودم که خود فکری اعلام کرد به هر کس که نمی‌تواند با این شرایط کار کند نیازی ندارم. در نهایت دین محمدی از تیم جدا شد.

سرپرست باشگاه استقلال تصریح کرد: شیخ‌الاسلامی هم همین بحث مالی را داشت اما با وی مذاکره‌ای انجام ندادیم و حتی به باشگاه هم نیامد، گویا در همان محل تمرین با سرمربی به تفاهم نرسیده و به این شکل از استقلال جدا شد.

مددی درباره این که شنیده می‌شود سیروس دین محمدی از قرارداد 300 میلیونی‌اش با استقلال ناراحت بوده گفت: وی شناسنامه باشگاه استقلال و برای من خیلی عزیز است. نکات مدنظر دین محمدی را شنیدم اما بحث کاملا فوتبالی و بین سرمربی و خودش بود. بحث دین محمدی به باشگاه مربوط نیست. در باره مرفاوی هم باید بگویم یک بار به باشگاه مراجعه و نکاتی را یادداشت کرد. این مسائل را بررسی کرده و ظرف امروز و فردا قرارداد مرفاوی نهایی خواهد شد.

وی درباره خداحافظی اعضای کادر پزشکی استقلال و امین نوروزی از این تیم توضیح داد: ‌استقلال به همه هویت می‌دهد و برند استقلال امین نوروزی را تبدیل به امین نوروزی کرده است. مایه مباهات است که چنین اتفاقی رخ داده، وی در سختی‌ها، خوشی‌ها و چالش‌ها کنار استقلال بود اما برند استقلال به همه ما حتی خود من و امین نوروزی و سایر دوستان هویت می‌دهد. اختلاف ما هم با کادر پزشکی درباره نحوه ابلاغ سه بازیکن بود.

سرپرست باشگاه استقلال اضافه کرد: احکام این بازیکنان را صادر و به آنها ابلاغ کردیم. این نفرات هم به حکم اعتراض داشته و اکنون رأی در مرحله استیناف قرار دارد. اصرار اعضای کادر پزشکی این بود که حکم باید رسانه‌ای شود، اما به هیچ عنوان این اقدام را حرفه‌ای ندانسته و صرف ابلاغ را تمام ‌شده می‌دانستم. این مبالغ هم باید در سیستم مالی باشگاه بنشیند و از حساب بازیکنان کسر شود. سه شب پیش مفصل با دکتر نوروزی صحبت کرده و خواهش کردم به تیم برگردد.

مددی ادامه داد: حتی از طرف بازیکنان از نوروزی عذرخواهی کردم و گفتم برای استقلال زحمات زیادی کشیده‌اید و باشگاه هم در هویت‌بخشی به شما خیلی خوب عمل کرده است، اکنون با استقلال مأنوس شده‌اید و چه بهتر که بازگشته و دوباره به تیم کمک کنید، اما نوروزی اصرار داشت که می‌خواهد امسال نباشد. از من اصرار و از نوروزی انکار.

وی درباره این که امین نوروزی حدود 25 سال برای استقلال زحمت کشیده و باید در این ماجرا حرمت وی و کادر پزشکی تیم استقلال حفظ می‌شد، اظهار داشت: صد درصد موافق این موضوع هستم و ما هم به آنها بی‌احترامی نکردیم. شخصا با دکتر ستوده صحبت کرده و عذرخواهی کردم. یک مدیر باشگاه دیگر چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ آیا من باید در ریزترین مسائل هم وارد شوم؟ کادر فنی استقلال تلاش زیادی کرد تا جلسه مشترکی بین این سه بازیکن و کادر پزشکی دایر شود، اما اعضای این کادر در یک ماه اخیر اصلاً در تمرینات شرکت نکردند.

سرپرست باشگاه استقلال افزود: بارها با دکتر نوروزی صحبت کردم. حتی با دکتر ستوده که در سفر خارج از کشور بود هم حرف زدم. به دلیل تجربه و سابقه بسیار درخشان این دو نفر صبوری و تحمل کردیم. بازیکنان جریمه شدند، حکم آنها ابلاغ و اعلام شده و در سیستم مالی ما هم نشسته است. دیگر باید چه کار کنیم؟

مددی درباره این که با توجه به فسخ قرارداد هروویه میلیچ با استقلال، آیا با توجه به قوانین جدید سازمان لیگ می‌تواند قرارداد دیگری با استقلال امضا کند، گفت: میلیچ فسخ قرارداد خود را به فیفا اعلام نکرده، فقط آن را به باشگاه اطلاع داده و بر اساس همان کار را جلو برده‌ایم. میلیچ هم پس از پولی که به حسابش واریز شد برگشت و اکنون هم بازیکن استقلال است.

وی درباره این که آیا قراردادهای چندین میلیارد‌ی برخی بازیکنان استقلال اصلاح می‌شود، خاطرنشان کرد: تأکید دستگاه نظارتی این است قراردادهایی که ما به آنها نجومی می‌گوییم اصلاح شود. این قراردادها در چند روز و در هتل امضا شد. خیلی هم ناگهانی رقم آنها افزایش یافت. دستگاه نظارتی تأکید کرده این مبالغ تعدیل شود. ما هم تکلیفمان همین است و تلاش می‌کنیم قراردادها را تا حد ممکن تعدیل کرده و به حد معقولی برسانیم.

سرپرست باشگاه استقلال درباره این که چرا باید در این شرایط دشوار اقتصادی یک بازیکن روزی بین 8 تا 10 میلیون تومان و حتی بیشتر دستمزد بگیرد، گفت: این موضوع درست است و از رسانه‌ها می‌خواهم در این راه به ما کمک کرده و استقلال را دچار جوسازی رسانه‌ای نکنند. برخی رسانه‌ها نباید مردم را فریب داده و باشگاه را از این شرایط سخت نجات بدهند. فوتبالی می‌گویم؛ استقلال توان پرداخت این مبالغ را ندارد و در توانش نیست این مبالغ نجومی را پرداخت کند.

مددی افزود: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم به ما کمک کرده و خود بازیکنان هم باید شرایط بغرنج استقلال را درک کنند. درآمدزایی ما در حدی نیست که بتوانیم پاسخ این همه عدد سنگین را بدهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها