|

بنا: کادر فنی بعدی درباره قهرمانی جهان تصمیم می گیرد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از اعزام ۱۱ فرنگی کار به تورنمنت اوکراین خبر داد.

بنا: کادر فنی بعدی درباره قهرمانی جهان تصمیم می گیرد

محمد بنا در گفتگو با ایسنا، درباره شرایط فرنگی کاران حاضر در اردوی تیم ملی، اظهار کرد: خدا را شکر بچه ها شرایط خوبی دارند و به سمت جلو حرکت می کنند. مهمترین بحث حفظ انگیزه کشتی گیران در این شرایط است که خوشبختانه تمامی بچه ها به لحاظ انگیزه در شرایط عالی هستند و با تمام وجود تمرین می کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره شرایط بدنی شاگردانش و اینکه آیا بابت این موضوع نگرانی دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر سومین اردوی تیم ملی را پشت سر می گذاریم و طبیعتا نفرات حاضر در اردو از لحاظ آمادگی جسمانی نیز رشد داشته اند. نگرانی بابت این موضوع نداریم. مهمترین مسئله ذهن آن هاست که باید آدرس درست را به هر کشتی گیر بدهد تا او نیز مسیر را به خوبی طی کند. ما هم با تمام وجود در خدمت کشتی گیران هستیم تا با کمک هم برای کشتی ایران افتخارآفرینی کنیم.

وی درباره مصدومان اردوی تیم ملی نیز خاطرنشان کرد: ناقوسی به دلیل آسیب دیدگی کهنه که از ناحیه کتف داشت در اردوی قبل غایب بود و برای این اردو نیز پدرش تماس گرفت و اعلام کرد دو آمپول دیگر او باقی مانده و نمی تواند در اردو حاضر شود. قرار شد پس از تزریق آمپول و انجام فیزیوتراپی از اردوی بعد به تمرینات اضافه شود. رضا گرایی هم مقداری آسیب دیدگی دارد اما خدا را شکر مشکل هیچ کدام از نفرات حاضر در اردو جدی نیست.

بنا در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره علت عدم حضور در تورنمنت های بین المللی و اینکه علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی می گوید، دست کادر فنی برای حضور در مسابقات خارجی باز است، گفت: درست می گوید و ما مشکلی بابت حضور در تورنمنت های خارجی نداریم اما گاهی بحث زمان یا ویزا وجود دارد و نمی توان در هر تورنمنتی حاضر شد. از سوی دیگر درست است که حضور در تورنمنت های خارجی به محک کشتی گیران کمک می کند اما نفراتمان باید به حدی از آمادگی برسند که در حد نام و جایگاه کشتی ایران مبارزه کنند تا کادر فنی نیز به شناخت دقیق تری از وضعیت ملی پوشان برسد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی در دو تورنمنت اوکراین و ایتالیا که قرار است اسفند ماه برگزار شود، شرکت می کند یا خیر، گفت: در تورنمنت ایتاایا شرکت نمی کنیم اما با ۱۱ کشتی گیر به تورنمنت اوکراین می رویم که تلفیقی از نفرات جوان و با تجربه هستند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که در اعزام های برون مرزی تمرکز بر اوزان المپیکی است یا خیر، گفت: تمرکز اصلی ما بر روی المپیک و اوزان المپیکی است اما دو ماه پس از المپیک، رقابت های قهرمانی جهان برگزار می شود و باید به فکر پس از المپیک نیز باشیم. هر چند بعد از المپیک سعی می کنم با فدراسیون صحبت کنم تا کادر فنی جوان هدایت تیم ملی را بدست بگیرد و من هم اگر خواستند در حد توان به تیم ملی مشاوره بدهم، اما باید راه را برای کادر جوان بعدی مهیا کنیم. تمرکز من بر روی موفقیت در المپیک توکیو است و کادر فنی بعدی درباره رقابت های قهرمانی جهان تصمیم می گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها