|

کفاشیان: هر موقع وزارت ورزش از نامزدی حمایت کرده نتیجه برعکس شده

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: هر زمان وزارت ورزش از یک نامزد در انتخابات فدراسیون حمایت کرده نتیجه اش عکس شده است.

کفاشیان: هر موقع وزارت ورزش از نامزدی حمایت کرده نتیجه برعکس شده

به گزارش فارس، علی کفاشیان درباره میزان دموکراتیک بودن انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: تایید صلاحیت ها در دو مرحله صورت می گیرد. در زمان ما کمیته ای سه نفره در مرحله اول مدارک نامزدها را با اساسنامه تطبیق می دهند و مرحله بعدی تشخیص صلاحیت ها است که نمی دانم این مرحله انجام شده است.

وی افزود: پس از تایید سوابق و صلاحیت نامزدها اعضای مجمع می توانند به گزینه مدنظر خود رای بدهند و به هیچ عنوان هم زیر بار نمی روند که کسی بخواهد به آنها زور بگوید زیرا آرا مخفی است. رای اعضای مجمع مستقل است و با هم مشورت کرده و در نهایت فرد منتخب مجمع سکاندار امور فدراسیون فوتبال خواهد بود.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران درباره ویژگی گزینه ریاست این فدراسیون و اقدام های لازم برای برون رفت این مجموعه از وضعیت فعلی توضیح داد: قطعا نامزدهای ریاست فدراسیون سوابق خوبی دارند و وقتی وارد این مجموعه شوند باید با برنامه بیایند. هر نامزد هم سه نایب رئیس را معرفی کرده و با استفاده از سوابق و تجربیات خود برای کمک به فوتبال می آیند نه گرفتن پست.

کفاشیان تصریح کرد: نامزد ریاست باید در شاخه های مختلف توانمند باشد. در هیات رئیسه هم باید دو نفر از هیات های استانی و دو نفر از باشگاه ها عضو باشند که البته با توجه به اینکه خود باشگاه ها مجمع دارند، همان یک نماینده برای عضویت در هیات رئیسه کافی بود. سه نفر کارشناس هم باید در حوزه های مختلف فنی، داوری و .... صاحب نظر باشند.افراذ متخصص باید برای هیات رئیسه انتخاب شوند تا با تصمیم گیری قوی به رئیس فدراسیون کمک کنند.

وی درباره مشکلات هیات رئیسه آتی فدراسیون فوتبال در بحث مالی با توجه به بدهی مارک ویلموتس عنوان کرد: قطعاً یکی از مشکلات هیات رئیسه کمبود بودجه و پرونده‌های مختلف است. اولین برنامه شان هم باید رسیدگی به برنامه های کادرفنی تیم ملی باشد تا این تیم با تدارک خوب بتواند برای مسابقات انتخابی جام جهانی آماده شود. تیم های دیگر ملی هم به دلیل کرونا در این مدت دچار رکود بوده اند و باید برای آنها هم برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد.

نایب رئیس فعلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا وعده دخالت نکردن نهادهایی مثل وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی در انتخابات فدراسیون فوتبال عملی می شود، گفت: با تجربه‌ای که من از انتخابات فدراسیون فوتبال دارم اگر دخالتی هم بگیرد نتیجه عکس دارد. یعنی اگر وزارت ورزش و نهادهای دیگر از کسی حمایت کنند مجمع نظرش عکس می شود و رای مجمع به ضرر کسی که از وی حمایت شده است زیرا رای اعضای مجمع نتیجه یک دموکراسی است.

کفاشیان درباره ویژگی های رئیس بعدی فدراسیون فوتبال توضیح داد: قطعاً یک مدیر باید جامع‌الشرایط باشد و بتواند در تمام موارد شامل سیاسی، اقتصادی، فنی و ... برنامه‌ریزی کند. بیشتر مواقع رئیس فدراسیون درباره مسائل فنی تصمیم‌گیرنده نیست و اعضای هیئت رئیسه نقش دارند. کمیته های مختلف هم باید مشارکت داشته باشند. از نظر من رئیس بعدی فدراسیون فوتبال باید یک مدیر جامع‌الشرایط باشد که در تمام مسائل بتواند تمام مسائل را با تعامل راهبری کند و کار را خوب پیش ببرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها