|

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مقامات در بازی های المپیک توکیو

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعداد مقامات و کارکنان در بازی‌های سال آینده خبر داد.

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مقامات در بازی های المپیک توکیو

به گزارش فارس، برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو روز جمعه پیشنهاد کردند که تعداد کارمندان در بازی‌های تابستانی سال آینده و دوره افتتاحیه محل‌های آموزش به عنوان بخشی از برنامه برگزاری یک رویداد ساده در میان همه گیر شدن ویروس کرونا کاهش یابد.

این بازی ها که قرار بود از تابستان امسال آغاز شود توسط کمیته بین‌المللی المپیک و دولت ژاپن به دلیل ویروس جدید کرونا به مدت یک سال به تعویق افتاد. از آن زمان برگزارکنندگان و مقامات دولتی به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها، ساده‌سازی بازی‌ها و محافظت از ورزشکاران و تماشاگران بوده‌اند.

با وجود بحران ویروس کرونا، برگزاری بازی‌‌های المپیک در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

یوشیهیده سوگا نخست وزیر جدید ژاپن، گردشگری را موردی مهم در احیای اقتصاد آسیب دیده می داند. وی تاکید کرد که می خواهد سال آینده المپیک را برگزار کند.

یوشیرو موری رئیس کمیته برگزاری بازیهای المپیک توکیو در نشست خبری پس از نشست دو روزه آنلاین با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: ما قبلاً تصمیم گرفته‌ایم که این کار (کاهش نفرات) را سال آینده انجام دهیم.

براساس اعلام موری، تعداد کارمندان، مقامات رسمی و افراد دیگر مرتبط با بازی‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش می یابد.

تعداد حمل کنندگان مشعل بازیهای المپیک نیز کاهش خواهد یافت. با این وجود مقامات برگزاری بازی‌ها هیچ صحبتی از کاهش تعداد ورزشکاران در مسابقات مطرح نکردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها