|

ملیکا کرمی، ملی‌پوش تیم ملی تنیس روی میز:

انگیزه گرفتم که جا نزنم

ملی‌پوش تیم ملی تنیس روی میز ایران گفت: اینکه می‌دانیم توانایی کسب جایگاه‌های بالاتری را داریم، خیلی انگیزه می‌دهد و باعث می‌شود اگر روزی یک درصد خسته شدم، باز تمریناتم را ادامه بدهم و جا نزنم.

انگیزه گرفتم که جا نزنم

به گزارش ایسنا، ‌ملیکا کرمی ملی‌پوش ۲۰ ساله تیم ملی تنیس روی میز ایران در بخش انفرادی مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد به عنوان اولین زن ایرانی به جمع ۱۶ بازیکن برتر راه پیدا کند.

کرمی به عملکرد خود در بخش انفرادی مسابقات اشاره و بیان کرد: قبل از مسابقات فکر نمی‌کردم تا این مرحله بالا بروم، چون اولین تجربه‌ام در مسابقات آسیایی بزرگسالان بود و رقابت‌ها هم سطح بالایی داشت. مخصوصا در آسیا به خاطر حضور کشورهایی مثل ژاپن،‌کره شمالی، چین و چین‌تایپه سطح خیلی بالا است و اصلا فکر نمی‌کردم حتی یک بازی را هم ببرم،‌ اما خوشبختانه به ۱۶ بازیکن وارد شدم. رنکینگ رقیبی که در جدول ۳۲ نفره داشتم، حدود ۶۰۰ بود در حالی که رنکینگ جهانی من ۱۱۰۷ است.

او در این مورد افزود: ابتدا متوجه نشدم که ورود به جمع ۱۶ بازیکن برتر آسیا یعنی چه اما زمان که گذشت و بقیه به من تبریک گفتند، خیلی برایم شیرین بود. از طرفی ما نسبت به سال‌های اخیر نتایج بهتری کسب می‌کنیم. قبلا نمی‌توانستیم با خیلی از کشورها رقابت کنیم اما الان اینگونه نیست. این پیشرفت پینگ‌پنگ و اینکه می‌دانیم توانایی کسب جایگاه‌های بالاتری را داریم، خیلی انگیزه می‌دهد و باعث می‌شود اگر روزی یک درصد خسته شدم، باز تمریناتم را ادامه بدهم و جا نزنم.

کرمی به عملکرد ایران در بخش تیمی قهرمانی آسیا که در جایگاه نهم قرار گرفت، اشاره و بیان کرد: هدف ما بیشتر کسب سهیمه مسابقات جهانی چین بود که باید جزو ۱۰ تیم برتر قرار می‌گرفتیم و خوشبختانه این اتفاق افتاد. امسال به خاطر اینکه چین و کره شمالی غایب بودند، می توانستیم برای اولین بار به هشت تیم هم وارد شویم اما به قزاقستان خوردیم و با بدشانسی باختیم.

او به هزینه‌های بالای پینگ‌پنگ برای اعزام به تورهای بین‌المللی و ارتقاء رنکینگ اشاره کرد و گفت: شرایط جدید رنکینگ به گونه‌ای است که باید هر ماه یک مسابقه را شرکت کنیم اما برای یک سفر باید ۵۰، ۶۰ میلیون تومان هزینه بدهیم و اگر اسپانسر نباشد، خانواده ها قطعا نمی‌توانند از پس آن برآیند، چون باید این اعزام‌ها مستمر باشد تا رنکینگ را ارتقاء بدهد.

کرمی در مورد هدف خود در تنیس روی میز بیان کرد: قطعا کسب سهمیه المپیک و در ادامه بردن و رفتن به یک هشتم نهایی المپیک جزو اهدافم است، اما مدال‌آوری در این بازی‌ها باید پله به پله باشد و نیاز به برنامه‌ریزی طولانی مدت دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها