|

نخستین مربی والیبال زنان ایران در قاره سبز اروپا

فدراسیون والیبال اعلام کرد: سمیرا ایمانی فولادی برای مربیگری در تیم والیبال پورتو به کشور پرتغال می‌رود.

نخستین مربی والیبال زنان ایران در قاره سبز اروپا

«سمیرا ایمانی فولادی» برای مربیگری در تیم والیبال پورتو به کشور پرتغال می‌رود تا عنوان نخستین مربی والیبال زنان ایران در قاره سبز اروپا را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، سمیرا ایمانی فولادی بازیکن اسبق تیم ملی زنان ایران است که در سال‌های گذشته در تیم‌های باشگاهی گیتی پسند، ذوب‌آهن اصفهان، باریچ اسانس کاشان و شهرداری اراک نیز بازی کرده است.

وی که سابقه مربیگری در تیم ملی و باشگاه‌های ذوب‌آهن اصفهان و نامی‌نو را در پرونده کاری خود دارد، به عنوان مربی با باشگاه پورتو پرتغال قرارداد امضا کرده است.

بدین ترتیب ایمانی به نخستین مربی زنان ورزش ایران تبدیل می‌شود که در یک لیگ معتبر اروپایی مربیگری خواهد کرد.

تیم والیبال زنان پورتو سال گذشته قهرمان لیگ پرتغال شده و امسال نماینده این کشور در لیگ قهرمانان اروپا است. این تیم در حال حاضر نیز با ۶ پیروزی از ۶ مسابقه و کسب ۱۸ امتیاز در رده نخست لیگ برتر والیبال زنان پرتغال قرار دارد.

سمیرا ایمانی فولادی با حضور در تیم والیبال بانوان پورتو هم باشگاهی مهدی طارمی خواهد شد تا ایران دو نماینده در این باشگاه معتبر اروپایی داشته باشد.

در حال حاضر 6 والیبالیست دختر ایرانی نیز در لیگ‌های پرتغال، اسپانیا، اسلوونی و ترکیه توپ می‌زنند که پرتغال از حضور این دختران بیشترین سهم را داراست.

مهتاب رحمانی و مونا دریس محمودی در باشگاه بواویستا پرتغال، نگین شیرتری در داس آویس پرتغال، مینا روستا در باشگاه اکستریمادورا باداجز اسپانیا، سودابه باقرپور گوریسای اسلوونی و مائده برهانی در باشگاه نمونه گنچلیک ترکیه؛ دخترانی هستند که چهره والیبال زنان را بین‌المللی کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها