|

پرسپولیس و استقلال مجوز حرفه‌ای گرفتند

خبر حذف سرخابی های پایتخت از لیگ قهرمانان آسیا موجب نگرانی هواداران دو تیم شده است ولی در نهایت اعلام شد که این دو باشگاه مجوز حرفه ای گرفتند.

پرسپولیس و استقلال مجوز حرفه‌ای گرفتند

به گزارش ایلنا، خبر حذف سرخابی های پایتخت از لیگ قهرمانان آسیا موجب نگرانی هواداران دو تیم شده است ولی در نهایت اعلام شد که این دو باشگاه مجوز حرفه ای گرفتند.

دور جدید لیگ قهرمانان آسیا با سخت‌گیری‌هایی که AFC قصد دارد برای ارائه مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌هایی که سهمیه حضور در این رقابت‌ها را کسب کردند به چالش بزرگی برای آنها بدل شده و تا این لحظه اخبار جهانی از حذف تعدادی از تیم‌های مطرح و نامی کشورهایی از جمله عربستان و امارات حکایت دارد. در این میان سهمیه‌های آسیایی فوتبال ایران هم درگیر این موضوع هستند و با وجود اینکه هنوز خبررسمی از حذف یا تایید تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات منتشر نشده ولی از گوشه و کنار اخباری مبنی بر حذف سرخابی‌های پایتخت منتشر شد و نگرانی‌هایی به همراه داشت. حالا خبر رسید این دو باشگاه مجوز حرفه ای گرفتند.

* در حالیکه صدری، رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس خبر از دریافت مجوز حرفه ای باشگاه پرسپولیس داده، مجوز حرفه ای سازی باشگاه استقلال هم انجام شد و این تیم هم مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارد.

* با کمک وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال و رایزنی رئیس هیأت مدیره و سرپرست باشگاه پرسپولیس، مجوز حرفه‌ای پرسپولیس از سوی سازمان لیگ صادر شد.

* خبر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا در برنامه خبر ورزشی تلویزیون اعلام شد.

* با توجه به حذف احتمالی سرخابی‌ها، تیم‌های گل‌گهر و تراکتور راهی لیگ قهرمانان خواهند شد اما باشگاه تراکتور نیز به علت داشتن بدهی‌های خارجی و مشکلات مالی نمی‌تواند راهی لیگ قهرمانان شود و پیکان جانشین تراکتور خواهد شد.

* فدراسیون فوتبال روز سه شنبه یک نشست خبری درباره حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد کرد تا در این خصوص شفاف سازی انجام شود.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا صبح فردا به طور رسمی اسامی تیم‌ های حاضر در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ را معرفی خواهد کرد.

* حسین شریفی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درمورد حذف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران از مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: تا به این لحظه حکمی صادر نشده و چیزی در فدراسیون فوتبال به ما ابلاغ نشده است.

* علی عالی، مشاور عالی فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه انتهای الوند درمورد حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: "فقط بحث این دو باشگاه نیست. فقط سه باشگاه مجوز دریافت کرده‌اند. پروسه AFC مانند اساسنامه فدراسیون فوتبال است. زمان آنها تمام شده است و باید ببینیم که AFC به ما زمان می‌دهد این باشگاه‌ها مدارک را کامل کنند یا نه."

او ادامه داد: "فعلا قطعی چیزی از سوی AFC اعلام نشده است. اگر ما در این ماجرا صداقت نداشته باشیم نه تنها تمام تیم‌ها از لیگ قهرمانان حذف می‌شوند بلکه جریمه سنگینی برای فوتبال ایران در نظر خواهند گرفت."

* العین و الوحده دو تیم بزرگ امارات طبق اعلام رسانه های امارات مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب نکردند.

photo_۲۰۲۱-۱۰-۳۱_۱۱-۰۹-۳۱

* باشگاه الاتحاد عربستان در پی عدم کسب مجوز حرفه‌ای، از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ کنار گذاشته شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها