|

فیروزجا، قهرمان شطرنج گرند سوییس شد

دور آخر مسابقات شطرنج گرند سوییس برگزار شد و در آن علیرضا فیروجا ملی‌پوش پیشین ۱۸ ساله شطرنج ایران که برای کشور فرانسه بازی می‌کند، موفق شد قهرمان این رقابت‌ها شود.

فیروزجا، قهرمان شطرنج گرند سوییس شد

علیرضا فیروزجا پس از قهرمانی در رقابت‌های گرند سوئیس گفت: خود را مدعی بزرگ قهرمانی نمی‌دیدم!

شب گذشته (یک شنبه) دور آخر مسابقات شطرنج گرند سوییس برگزار شد و در آن علیرضا فیروجا ملی‌پوش پیشین ۱۸ ساله شطرنج ایران که برای کشور فرانسه بازی می‌کند، موفق شد قهرمان این رقابت‌ها شود.

فدراسیون جهانی شطرنج پس از قهرمانی این شطرنج باز ایرانی نوشت: فیروزجا فاتح رقابت‌های گرند سوئیس شد. فیروزجا که به تابعیت فرانسه در آمده است، در رقابت‌های شطرنج گرند سوئیس با اختلاف نیم امتیاز از دیگران قهرمان این رقابت‌ها شد و جایزه ۷۰ هزار دلاری را به دست آورد. همچنین او با قهرمانی در این رقابت‌ها موفق شد جواز حضور در رقابت‌های کاندیداها را به دست آورد.

فیروزجا در مصاحبه‌ای بلافاصله پس از دور نهایی گفت که این تورنمنت بسیار سختی بود و او خود را مدعی بزرگی برای کسب مقام برتر و قهرمانی نمی‌دید.

فیروزجا گفت: "شطرنج برای من بازی‌ای است که هرگز نمی‌توانم آن را ترک کنم. وقتی شطرنج یاد می‌گیرید و حتی اگر حرفه‌ای هم نباشید همواره به شطرنج فکر خواهید کرد!

فابیانو کاروانا مرد شماره سه جهان و مدعی سابق عنوان قهرمانی جهان با ۷.۵ امتیاز دوم شد. کاروانا دومین بلیت مسابقات کاندیدا ۲۰۲۲ را گرفت و جایزه ۵۰ هزار دلاری را نیز به دست آورد.

به گزارش ایسنا، مسابقات شطرنج گرند سوییس یک تورنمنت ۱۱ دوری بود که از ۲۷ اکتبر تا ۷ نوامبر ۲۰۲۱ (۵ تا ۱۶ آبان) در ریگا لتونی برگزار شد. دو نفر برتر این رقابت‌ها مجوز حضور در مسابقات کاندیداهای فیده ۲۰۲۲ را پیدا کردند.

۱۰۸ شطرنج باز برتر جهان در این مسابقات دست به مهره شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها