|

اعلام چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در قهرمانی آسیا

روابط عمومی فدراسیون کشتی اعلام کرد: نحوه انتخاب اعضای تیم ملی کشتی آزاد برای حضور رقابت های قهرمانی آسیا اعلام شد.

اعلام چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در قهرمانی آسیا

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و جهانی 2022 را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نحوه انتخاب اعضای تیم ملی کشتی آزاد برای حضور رقابت های قهرمانی آسیا (اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه 1401) جهانی صربستان (19 تا 27 شهریورماه 1401) و بازی های آسیایی 2022 هانگژو چین (اواخر شهریورماه شهریورماه و اوایل مهرماه 1401) اعلام شد.

1- مرحله اول انتخابی تیم ملی رقابت های کشتی قهرمانی کشور 22 لغایت 24 دی ماه - گرگان حضور تمامی نفرات واجد شرایط الزامی است و مسابقات بدون ارفاق وزن برگزار می شود.

تبصره 1: مدال‌آوران ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ از حضور در مسابقات قهرمانی کشور معاف هستند.
تبصره 2: حضور نفرات مدال آور ایران در رقابت های جهانی 2021 نروژ که قصد تغییر وزن داشته باشند در این مسابقات الزامی است.
تبصره 3: نفراتی که از این رقابت ها معاف نیستند در صورت غیبت از چرخه انتخابی کنار گذاشته خواهند شد.
1-1- کشتی‌گیرانی که مجوز حضور در رقابت های قهرمانی کشور را خواهند داشت:
الف: ملی‌پوشانی که در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ مدال کسب نکرده‌اند، ملی‌پوشان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو (به غیر از زارع و یزدانی که در جهانی 2021 مدال کسب کرده اند) مدال‌آوران ایران در رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال، مدال‌آوران ایران در رقابت‌های جوانان جهان، مدال‌آوران ایران در رقابت‌های جهانی سیزم و کشتی‌گیرانی که از سوی هیأت کشتی در قالب تیم استان‌ها (31 استان) به مسابقات اعزام می شوند.


ب: سهمیه استان‌ها:

هر استان اجازه دارد با یک تیم کامل شامل ۱۰ کشتی‌گیر، در این رقابت‌ها حضور پیدا کند.
تبصره: با توجه به اینکه استان‌های مازندران، تهران و لرستان در رقابت‌های جهانی نروژ نماینده داشته اند، علاوه بر یک تیم کامل، به شرح زیر سهمیه مازاد دارند:
1- مازندران 10 کشتی گیر
2- تهران 5 کشتی گیر
3- لرستان 5 کشتی گیر

1-2- خروجی مسابقات قهرمانی کشور:

الف: نفر اول ضمن باقی ماندن در چرخه انتخابی تیم‌ملی، به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد.
ب: نفرات دوم و سوم مشترک در چرخه باقی خواهند ماند و مجوز حضور مستقیم در جام‌تختی را به دست خواهند آورد.
ج: به سایر کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های قهرمانی کشور در جمع نفرات اول تا سوم قرار نگیرند، این مجوز داده خواهد شد تا در رقابت‌های انتخابی جام‌تختی حضور پیدا کنند.

2- مرحله دوم چرخه انتخابی تیم ملی رقابت های انتخابی جام‌تختی با یک کیلوگرم ارفاق که تاریخ برگزاری آن متعاقبا اعلام می گردد.

2-1- کشتی‌گیرانی که از حضور در این مرحله (انتخابی جام تختی) معاف هستند:
مدال‌آوران ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ و کشتی گیرانی که در رقابت های قهرمانی کشور بعنوان های اول تا سوم رسیده اند (4 نفر)

2-2- کشتی‌گیرانی که سهمیه حضور در این مرحله (انتخابی جام تختی) را دارند:
کلیه کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های قهرمانی کشور حضور داشته‌‌اند و موفق نشده‌اند در جمع نفرات اول، دوم و سوم مشترک قرار بگیرند، این مجوز را خواهند داشت تا در رقابت‌های انتخابی جام‌تختی حضور پیدا کنند.

2-3- خروجی رقابت‌های انتخابی جام‌تختی:
۶ نفر نخست این رقابت‌ها (اول، دوم، سوم و پنجم مشترک) مجوز حضور در جام‌تختی را کسب خواهند کرد.


3- مرحله سوم چرخه انتخابی تیم ملی (رقابت‌های قهرمانی آسیا):
3-1- کشتی‌گیرانی که در این رقابت‌ها به مدال طلا دست پیدا کنند، از حضور در جام‌تختی معاف خواهند شد و به صورت مستقیم در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی حضور پیدا خواهند کرد.

3-2- کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکنند، باید در رقابت‌های جام‌تختی حضور پیدا کنند.

4- مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی (جام‌تختی با یک کیلوگرم ارفاق وزن) تاریخ برگزاری متعاقبا اعلام می شود:

4-1- کشتی‌گیرانی که از حضور در این مرحله معاف هستند:

الف: کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ به مدال طلا رسیده‌اند.
ب: دارندگان مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲

4-2- کشتی‌گیرانی که مجوز حضور در این مرحله را دارند:

الف: کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ به مدال نقره یا برنز رسیده‌اند.
ب: کشتی‌گیرانی که در مرحله اول و دوم چرخه انتخابی تیم‌ملی موفق به کسب سهمیه شده‌اند.

4-3- خروجی رقابت‌های جام‌تختی:

الف: نفر اول این رقابت‌ها به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا خواهد.

تبصره: در برخی شرایط، ملی‌پوشان برخی اوزان در همین جام‌تختی مشخص خواهد شد. (در توضیحات وزن به وزن که در ادامه همین مطلب قابل مشاهده است، به صورت مفصل و کامل در این خصوص توضیحاتی ارائه شده است).

5- مرحله پنجم (مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی بدون ارفاق وزن) که تاریخ آن متعاقبا اعلام می شود:

این رقابت‌ها یا به صورت دیدار‌های رو در رو یا اعزام به یک تورنمنت برون‌مرزی برگزار خواهد شد. (در توضیحات وزن به وزن که در ادامه همین مطلب قابل مشاهده است، به صورت مفصل و کامل در این خصوص توضیحاتی ارائه شده است).


6- توضیحات پایانی:

6-1- به دلیل اینکه از تمامی ظرفیت های کشتی کشور استفاده شود، این احتمال وجود دارد که کشتی گیران مستعدی در طول اجرای چرخه ی انتخابی تیم ملی از سوی کادر فنی شناسایی شده اند با نظر فدراسیون به تورنمنت های بین المللی جهت ارزیابی بیشتر و بهتر اعزام شوند و در صورت کسب نتایج درخشان به اردوی تیم ملی دعوت شده و توسط کادر فنی مورد ارزیابی به جهت دادن سهمیه حضور در ادامه چرخه انتخابی تیم ملی قرار خواهند گرفت.

6-2- این احتمال وجود دارد که به برخی کشتی‌گیران رده‌سنی جوانان که در رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور نمایش درخشانی داشته باشند، مجوز حضور در جام‌تختی داده شود.


7- توضیحات در مورد اوزان دهگانه:

وزن ۵۷ کیلوگرم:

با توجه به‌ کسب مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ توسط علیرضا سرلک، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است:

بند یک_ به غیر از علیرضا سرلک که به واسطه کسب مدال نقره رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ، از حضور در مراحل اول، دوم و سوم چرخه انتخابی معاف است، تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند و درواقع شرط حضور در چرخه انتخابی تیم‌ملی حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور خواهد بود.

حالت اول_ اگر نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بتواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به مدال طلا برسد، از حضور در جام‌تختی معاف خواهد شد و جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را به دست خواهد آورد. از طرفی اگر علیرضا سرلک نیز بتواند در جام‌تختی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند، در این حالت رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی فقط بین این دو کشتی‌گیر برگزار خواهد شد و اگر قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، در صورتی‌که در مبارزه اول علیرضا سرلک برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت دوم_ اگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا برسد، اما علیرضا سرلک نتواند در جام‌تختی به عنوان نخست دست پیدا کند، در این حالت رقابت‌های نهایی انتخابی تیم‌ملی بین دارنده مدال طلای آسیا، قهرمان جام‌تختی و همچنین علیرضا سرلک(دارنده مدال نقره سال ۲۰۲۱ جهان) برگزار خواهد شد که اگر این رقابت‌ها در داخل کشور برگزار شود به صورت دوره‌ای خواهد بود.

حالت سوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت با توجه به اینکه تمامی مدعیان این وزن از جمله علیرضا سرلک در جام‌تختی حضور دارند، اگر سرلک به مدال طلای این جام برسد، به عنوان ملی‌پوش کشورمان در وزن ۵۷ کیلوگرم معرفی خواهد شد.

حالت چهارم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت اگر سرلک به مقام قهرمانی دست پیدا نکند، نفر اول این جام به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا خواهد کرد و با علیرضا سرلک که به واسطه کسب مدال نقره سال ۲۰۲۱ جهان مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را دارد، مبارزه کند. در صورتی‌که مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، مبارزه بین این دو کشتی‌گیر به صورت ۲ پیروزی از ۳ مبارزه خواهد بود.

حالت پنجم_ اگر در جام‌تختی عنوان قهرمانی به کشتی‌گیر غیر ایرانی برسد، علاوه بر علیرضا سرلک که به واسطه کسب مدال نقره در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را دارد، به یک کشتی‌گیر دیگر که بالاترین جایگاه (مدالی) را در بین کشتی‌گیران ایرانی به دست آورده باشد، مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی داده خواهد شد. بدیهی است که دارنده مدال طلای سال ۲۰۲۲ آسیا نیز مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را خواهد داشت.

تبصره: اگر نفرات اول و دوم جام تختی کشتی‌گیران غیر ایرانی باشند و جایگاه سوم به دو کشتی‌گیر ایرانی برسد، در این صورت بین دو کشتی‌گیر ایرانی مسابقه‌ای برگزار خواهد تا کشتی‌گیر پیروز مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را به دست بیاورد.

توضیح: این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیران منتخب به جای رقابت در داخل کشور، به یک تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند و کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را کسب کند، به عنوان ملی‌پوش انتخاب شود.

وزن ۶۱ کیلوگرم:

با توجه به‌ ملی‌پوش بودن رحمان عموزاد در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ و عدم گرفتن مدال توسط این کشتی‌گیر، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است:

بند یک_ تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند. در غیر این صورت از چرخه انتخابی تیم ملی خارج خواهند شد.

حالت اول_ اگر نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بتواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به مدال طلا برسد، از حضور در جام‌تختی معاف خواهد شد و جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را به دست خواهد آورد و اگر قرار باشد مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در ایران برگزار شود، دارنده مدال طلای سال ۲۰۲۲ آسیا با قهرمان جام‌تختی مبارزه رو در رو خواهد داشت که اگر قهرمان آسیا در کشتی اول برنده شود، ملی‌پوش خواهد شد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

تبصره: با توجه به اینکه رحمان عموزاد عضو تیم ملی در رقابت های قهرمانی جهان در نروژ بوده است، اگر بتواند در رقابت های قهرمانی کشوری (که با حضور تمامی مدعیان برگزار می شود) و قهرمانی آسیا بعنوان نخست دست یابد، بعنوان ملی پوش این وزن شناخته خواهد شد. در این صورت می بایست با نظر کادر فنی در یک تورنمنت بین المللی حضور یابد.

حالت دوم_ اگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا برسد، از حضور در جام تختی معاف خواهد شد؛ در این حالت اگر مدال طلای جام‌تختی به یک کشتی‌گیر غیر ایرانی برسد، دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور و قهرمانی آسیا را به دست آورده است.

حالت سوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت با توجه به اینکه تمامی مدعیان حضور دارند، اگر نفر اول قهرمانی کشور در جام‌تختی هم به مدال طلا برسد، به عنوان ملی‌پوش معرفی خواهد شد در غیر این صورت دارنده مدال طلای قهرمانی کشور به همراه کشتی‌گیر ایرانی که بالاترین عنوان (مدالی) در مسابقات جام تختی را به دست آورده است، در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی حضور پیدا خواهد کرد و اگر قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه برسد.

تبصره: اگر نفرات اول و دوم جام تختی کشتی‌گیران غیر ایرانی باشند و جایگاه سوم به دو کشتی‌گیر ایرانی برسد، در این صورت به هر دو کشتی‌گیر ایرانی مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی داده خواهد شد.

تبصره دو: اگر ۳ نفر به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کنند، در صورتی‌که قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، به صورت دوره‌ای خواهد بود.

توضیح: این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیران منتخب به جای رقابت در داخل کشور، به یک تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند و کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را کسب کند، به عنوان ملی‌پوش انتخاب شود.

وزن ۶۵ کیلوگرم:

_ اگر امیرمحمد یزدانی قصد تغییر وزن نداشته باشد و در همین وزن کشتی بگیر با توجه به کسب مدال نقره مسابقات جهانی 2021 نروژ توسط وی، چرخه انتخابی تیم‌ملی به شرح زیر خواهد بود:


بند اول_ به غیر از امیرمحمد یزدانی تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند و درواقع شرط حضور در چرخه انتخابی تیم‌ملی حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور خواهد بود.

بند دوم_ امیرمحمد یزدانی مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را دارد، اما شرط حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی، حضورش در جام‌تختی خواهد بود و درواقع کار خود در چرخه انتخابی تیم‌ملی را از جام تختی آغاز خواهد کرد.

حالت اول_ اگر نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بتواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به مدال طلا برسد، از حضور در جام‌تختی معاف خواهد شد و جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را به دست خواهد آورد. از طرفی اگر امیرمحمد یزدانی نیز بتواند در جام‌تختی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند، در این حالت رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی فقط بین این دو کشتی‌گیر برگزار خواهد شد و اگر قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، در صورتی‌که در مبارزه اول یزدانی برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت دوم_ اگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا برسد، اما امیرمحمد یزدانی نتواند در جام‌تختی به عنوان نخست دست پیدا کند، در این حالت رقابت‌های نهایی انتخابی تیم‌ملی بین دارنده مدال طلای آسیا، قهرمان جام‌تختی و همچنین یزدانی(دارنده مدال نقره سال ۲۰۲۱ جهان) برگزار خواهد شد که اگر این رقابت‌ها در داخل کشور برگزار شود به صورت دوره‌ای خواهد بود.

حالت سوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت با توجه به اینکه تمامی مدعیان این وزن از جمله امیرمحمد یزدانی در جام‌تختی حضور دارند، اگر یزدانی به مدال طلای این جام برسد، به عنوان ملی‌پوش کشورمان در وزن ۶۵ کیلوگرم معرفی خواهد شد.


حالت چهارم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت اگر یزدانی به مقام قهرمانی دست پیدا نکند، نفر اول این جام به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا خواهد کرد و با یزدانی که به واسطه کسب مدال نقره سال ۲۰۲۱ جهان مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را دارد، مبارزه کند. در صورتی‌که مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، مبارزه بین این دو کشتی‌گیر به صورت ۲ پیروزی از ۳ مبارزه خواهد بود.

حالت پنجم_ اگر در جام‌تختی عنوان قهرمانی به کشتی‌گیر غیر ایرانی برسد، علاوه بر امیرمحمد یزدانی که به واسطه کسب مدال نقره در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را دارد، به یک کشتی‌گیر دیگر که بالاترین جایگاه (مدالی) را در بین کشتی‌گیران ایرانی به دست آورده باشد مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی داده خواهد شد. بدیهی است که دارنده مدال طلای سال ۲۰۲۲ آسیا نیز مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را خواهد داشت.

تبصره: اگر نفرات اول و دوم جام تختی کشتی‌گیران غیر ایرانی باشند و جایگاه سوم به دو کشتی‌گیر ایرانی برسد، در این صورت بین دو کشتی‌گیر ایرانی مسابقه‌ای برگزار خواهد تا کشتی‌گیر پیروز مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را به دست بیاورد.

توضیح: این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیران منتخب به جای رقابت در داخل کشور، به یک تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند و کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را کسب کند، به عنوان ملی‌پوش انتخاب شود.

وزن ۶۵ کیلوگرم:

_ اگر امیرمحمد یزدانی قصد تغییر وزن داشته باشد و در همین وزن کشتی نگیرد چرخه انتخابی تیم‌ملی به شرح زیر خواهد بود:

بند یک_ تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند. در غیر این صورت از چرخه انتخابی تیم ملی خارج خواهند شد.

حالت اول_ اگر نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بتواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به مدال طلا برسد، از حضور در جام‌تختی معاف خواهد شد و جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را به دست خواهد آورد و اگر قرار باشد مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در ایران برگزار شود، دارنده مدال طلای سال ۲۰۲۲ آسیا با قهرمان جام‌تختی مبارزه رو در رو خواهد داشت که اگر قهرمان آسیا در کشتی اول برنده شود، ملی‌پوش خواهد شد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت دوم_ اگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا برسد، از حضور در جام تختی معاف خواهد شد؛ در این حالت اگر مدال طلای جام‌تختی به یک کشتی‌گیر غیر ایرانی برسد، دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور و قهرمانی آسیا را به دست آورده است.

حالت سوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت با توجه به اینکه تمامی مدعیان حضور دارند، اگر نفر اول قهرمانی کشور در جام‌تختی هم به مدال طلا برسد، به عنوان ملی‌پوش معرفی خواهد شد در غیر این صورت دارنده مدال طلای قهرمانی کشور به همراه کشتی‌گیری که بالاترین جایگاه (مدالی) را در بین کشتی‌گیران ایرانی به دست آورده است، در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی حضور پیدا خواهد کرد و اگر قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه برسد.

تبصره: اگر نفرات اول و دوم جام تختی کشتی‌گیران غیر ایرانی باشند و جایگاه سوم به دو کشتی‌گیر ایرانی برسد، در این صورت به هر دو کشتی‌گیر ایرانی مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی داده خواهد شد.

تبصره دو: اگر ۳ نفر به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کنند، در صورتی‌که قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، به صورت دوره‌ای خواهد بود.

توضیح: این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیران منتخب به جای رقابت در داخل کشور، به یک تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند و کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را کسب کند، به عنوان ملی‌پوش انتخاب شود.

وزن ۷۰ کیلوگرم:

با توجه به‌ ملی‌پوش بودن عرفان الهی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ و عدم گرفتن مدال توسط این کشتی‌گیر، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است:

بند یک_ تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند. در غیر این صورت از چرخه انتخابی تیم ملی خارج خواهند شد.

بند دو_ اگر امیرمحمد یزدانی قصد حضور در این وزن را داشته باشد، باید کار خود را از رقابت‌های قهرمانی کشور آغاز کند.

حالت اول_ اگر نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بتواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به مدال طلا برسد، از حضور در جام‌تختی معاف خواهد شد و جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را به دست خواهد آورد و اگر قرار باشد مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در ایران برگزار شود، دارنده مدال طلای سال ۲۰۲۲ آسیا با قهرمان جام‌تختی مبارزه رو در رو خواهد داشت که اگر قهرمان آسیا در کشتی اول برنده شود، ملی‌پوش خواهد شد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

تبصره: با توجه به اینکه عرفان الهی عضو تیم ملی در رقابت های قهرمانی جهان در نروژ بوده است، اگر بتواند در رقابت های قهرمانی کشوری (که با حضور تمامی مدعیان برگزار می شود) و قهرمانی آسیا بعنوان نخست دست یابد، بعنوان ملی پوش این وزن شناخته خواهد شد. در این صورت می بایست با نظر کادر فنی در یک تورنمنت بین المللی حضور یابد.

حالت دوم_ اگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا برسد، از حضور در جام تختی معاف خواهد شد؛ در این حالت اگر مدال طلای جام‌تختی به یک کشتی‌گیر غیر ایرانی برسد، دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور و قهرمانی آسیا را به دست آورده است.

حالت سوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت با توجه به اینکه تمامی مدعیان حضور دارند، اگر نفر اول قهرمانی کشور در جام‌تختی هم به مدال طلا برسد، به عنوان ملی‌پوش معرفی خواهد شد در غیر این صورت دارنده مدال طلای قهرمانی کشور به همراه کشتی‌گیری که بالاترین جایگاه (مدالی) را در بین کشتی‌گیران ایرانی به دست آورده است، در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی حضور پیدا خواهد کرد و اگر قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه برسد.

تبصره: اگر نفرات اول و دوم جام تختی کشتی‌گیران غیر ایرانی باشند و جایگاه سوم به دو کشتی‌گیر ایرانی برسد، در این صورت به هر دو کشتی‌گیر ایرانی مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی داده خواهد شد.

تبصره دو: اگر ۳ نفر به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کنند، در صورتی‌که قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، به صورت دوره‌ای خواهد بود.

توضیح: این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیران منتخب به جای رقابت در داخل کشور، به یک تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند و کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را کسب کند، به عنوان ملی‌پوش انتخاب شود.

وزن ۷۴ کیلوگرم:

با توجه به‌ ملی‌پوش بودن یونس امامی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ و عدم گرفتن مدال توسط این کشتی‌گیر، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است:

بند یک_ تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند. در غیر این صورت از چرخه انتخابی تیم ملی خارج خواهند شد.

حالت اول_ اگر نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بتواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به مدال طلا برسد، از حضور در جام‌تختی معاف خواهد شد و جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را به دست خواهد آورد و اگر قرار باشد مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در ایران برگزار شود، دارنده مدال طلای سال ۲۰۲۲ آسیا با قهرمان جام‌تختی مبارزه رو در رو خواهد داشت که اگر قهرمان آسیا در کشتی اول برنده شود، ملی‌پوش خواهد شد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

تبصره: با توجه به اینکه یونس امامی عضو تیم ملی در رقابت های قهرمانی جهان در نروژ بوده است، اگر بتواند در رقابت های قهرمانی کشوری (که با حضور تمامی مدعیان برگزار می شود) و قهرمانی آسیا بعنوان نخست دست یابد، بعنوان ملی پوش این وزن شناخته خواهد شد. در این صورت می بایست با نظر کادر فنی در یک تورنمنت بین المللی حضور یابد.

حالت دوم_ اگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا برسد، از حضور در جام تختی معاف خواهد شد؛ در این حالت اگر مدال طلای جام‌تختی به یک کشتی‌گیر غیر ایرانی برسد، دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور و قهرمانی آسیا را به دست آورده است.

حالت سوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت با توجه به اینکه تمامی مدعیان حضور دارند، اگر نفر اول قهرمانی کشور در جام‌تختی هم به مدال طلا برسد، به عنوان ملی‌پوش معرفی خواهد شد در غیر این صورت دارنده مدال طلای قهرمانی کشور به همراه کشتی‌گیری که بالاترین جایگاه (مدالی) را در بین کشتی‌گیران ایرانی به دست آورده است، در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی حضور پیدا خواهد کرد و اگر قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه برسد.

تبصره: اگر نفرات اول و دوم جام تختی کشتی‌گیران غیر ایرانی باشند و جایگاه سوم به دو کشتی‌گیر ایرانی برسد، در این صورت به هر دو کشتی‌گیر ایرانی مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی داده خواهد شد.

تبصره دو: اگر ۳ نفر به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کنند، در صورتی‌که قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، به صورت دوره‌ای خواهد بود.

توضیح: این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیران منتخب به جای رقابت در داخل کشور، به یک تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند و کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را کسب کند، به عنوان ملی‌پوش انتخاب شود.

وزن ۷۹ کیلوگرم:

با توجه به‌ کسب مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ توسط محمد نخودی، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است:

بند یک_ به غیر از محمد نخودی تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند. در غیر این صورت از چرخه انتخابی تیم ملی خارج خواهند شد.

بند دوم _ محمد نخودی مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را دارد، اما شرط حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی، حضورش در جام‌تختی خواهد بود و درواقع کار خود در چرخه انتخابی تیم‌ملی را از جام تختی آغاز خواهد کرد.

حالت اول_ اگر نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بتواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به مدال طلا برسد، از حضور در جام‌تختی معاف خواهد شد و جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را به دست خواهد آورد. از طرفی اگر محمد نخودی نیز بتواند در جام‌تختی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند، در این حالت رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی فقط بین این دو کشتی‌گیر برگزار خواهد شد و اگر قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، در صورتی‌که در مبارزه اول نخودی برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت دوم_ اگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا برسد، اما محمد نخودی نتواند در جام‌تختی به عنوان نخست دست پیدا کند، در این حالت رقابت‌های نهایی انتخابی تیم‌ملی بین دارنده مدال طلای آسیا، قهرمان جام‌تختی و همچنین نخودی(دارنده مدال نقره سال ۲۰۲۱ جهان) برگزار خواهد شد که اگر این رقابت‌ها در داخل کشور برگزار شود به صورت دوره‌ای خواهد بود.

حالت سوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت با توجه به اینکه تمامی مدعیان این وزن از جمله محمد نخودی در جام‌تختی حضور دارند، اگر نخودی به مدال طلای این جام برسد، به عنوان ملی‌پوش کشورمان در وزن ۷۹ کیلوگرم معرفی خواهد شد.

حالت چهارم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت اگر نخودی به مقام قهرمانی دست پیدا نکند، نفر اول این جام به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا خواهد کرد و با نخودی که به واسطه کسب مدال نقره سال ۲۰۲۱ جهان مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را دارد، مبارزه کند. در صورتی‌که مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، مبارزه بین این دو کشتی‌گیر به صورت ۲ پیروزی از ۳ مبارزه خواهد بود.

حالت پنجم_ اگر در جام‌تختی عنوان قهرمانی به کشتی‌گیر غیر ایرانی برسد، علاوه بر نخودی که به واسطه کسب مدال نقره در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را دارد، به یک کشتی‌گیر دیگر که بالاترین جایگاه (مدالی) را در بین کشتی‌گیران ایرانی به دست آورده باشد، مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی داده خواهد شد. بدیهی است که دارنده مدال طلای سال ۲۰۲۲ آسیا نیز مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را خواهد داشت.

تبصره: اگر نفرات اول و دوم جام تختی کشتی‌گیران غیر ایرانی باشند و جایگاه سوم به دو کشتی‌گیر ایرانی برسد، در این صورت بین دو کشتی‌گیر ایرانی مسابقه‌ای برگزار خواهد تا کشتی‌گیر پیروز مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را به دست بیاورد.

توضیح: این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیران منتخب به جای رقابت در داخل کشور، به یک تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند و کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را کسب کند، به عنوان ملی‌پوش انتخاب شود.

وزن ۸۶ کیلوگرم:

با توجه به‌ کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ توسط حسن یزدانی، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است:

بند یک_ به غیر از حسن یزدانی تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند. در غیر این صورت از چرخه انتخابی تیم ملی خارج خواهند شد.

بند دو: حسن یزدانی می بایست در یک تورنمنت بین المللی پیش از از مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور یابد.

بند سه_ حسن یزدانی فقط در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی حضور پیدا خواهد کرد و با کشتی‌گیری که مجوز حضور در این مرحله را گرفته باشد، مبارزه خواهد کرد.

حالت اول_ اگر نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بتواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به مدال طلا برسد، از حضور در جام‌تختی معاف خواهد شد و به همراه نفر اول جام تختی(در صورتی‌که ایرانی باشد) جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را به دست خواهد آورد و در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی برنده این دو کشتی‌گیر به مصاف حسن یزدانی خواهد رفت که در صورتی‌که در مبارزه اول یزدانی برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت دوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال نقره و برنز برسد، فقط در صورتی‌که در جام تختی به مدال طلا برسد، مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را کسب خواهد کرد و در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در صورتی‌که در مبارزه اول یزدانی برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت سوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به هیچ مدالی دست پیدا نکند و در جام‌تختی هم عنوان قهرمانی را به دست نیاورد، از حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی محروم خواهد شد و فقط نفر اول جام تختی(در صورتی‌که ایرانی باشد) به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا خواهد کرد و در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در صورتی‌که در مبارزه اول یزدانی برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت چهارم_ اگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند و در جام‌تختی هم عنوان قهرمانی به کشتی‌گیر غیر ایرانی برسد، به هیچ کشتی‌گیری مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی داده نخواهد شد و حسن یزدانی به عنوان ملی‌پوش این وزن معرفی خواهد شد.

توضیح: این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیران منتخب به جای رقابت در داخل کشور، به یک تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند و کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را کسب کند، به عنوان ملی‌پوش انتخاب شود.

وزن ۹۲ کیلوگرم:

با توجه به‌ کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ توسط کامران قاسم‌پور، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است:

در صورتی‌که قاسم‌پور قصد تغییر وزن نداشته باشد و در همین وزن کشتی بگیرد، چرخه انتخابی تیم‌ملی به شرح زیر خواهد بود:

بند یک_ به غیر از کامران قاسم‌پور تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند. در غیر این صورت از چرخه انتخابی تیم ملی خارج خواهند شد.

بند دو- کامران قاسم پور می بایست حتما در یک تورنمنت بین المللی پیش از حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور یابد.

بند سه_ قاسم‌پور اگر فقط در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی حضور پیدا خواهد کرد و با کشتی‌گیری که مجوز حضور در این مرحله را گرفته باشد، مبارزه خواهد کرد.

حالت اول_ اگر نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بتواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به مدال طلا برسد، از حضور در جام‌تختی معاف خواهد شد و به همراه نفر اول جام تختی(در صورتی‌که ایرانی باشد) جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را به دست خواهد آورد و در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی برنده این دو کشتی‌گیر با کامران قاسم‌پور مبارزه خواهد کرد که در صورتی‌که در مبارزه اول قاسم‌پور برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت دوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال نقره و برنز برسد، فقط در صورتی‌که در جام تختی به مدال طلا برسد، مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را کسب خواهد کرد و در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی به مصاف قاسم‌پور خواهد رفت که در صورتی‌که در مبارزه اول قاسم‌پور برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این‌صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت سوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به هیچ مدالی دست پیدا نکند و در جام‌تختی هم عنوان قهرمانی را به دست نیاورد، از حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی محروم خواهد شد و فقط نفر اول جام تختی(در صورتی‌که ایرانی باشد) به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا خواهد کرد که در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی نیز در صورتی‌که در مبارزه اول قاسم‌پور برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این‌صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت چهارم_ اگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند و در جام‌تختی هم عنوان قهرمانی به کشتی‌گیر غیر ایرانی برسد، به هیچ کشتی‌گیری مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی داده نخواهد شد و کامران قاسم‌پور به عنوان ملی‌پوش این وزن معرفی خواهد شد.

توضیح: این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیران منتخب به جای رقابت در داخل کشور، به یک تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند و کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را کسب کند، به عنوان ملی‌پوش انتخاب شود.

وزن ۹۲ کیلوگرم:

_ اگر کامران قاسم‌پور قصد تغییر وزن داشته باشد و در همین وزن کشتی نگیرد چرخه انتخابی تیم‌ملی به شرح زیر خواهد بود:

بند یک_ تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند. در غیر این صورت از چرخه انتخابی تیم ملی خارج خواهند شد.

حالت اول_ اگر نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بتواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به مدال طلا برسد، از حضور در جام‌تختی معاف خواهد شد و جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را به دست خواهد آورد و اگر قرار باشد مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در ایران برگزار شود، دارنده مدال طلای سال ۲۰۲۲ آسیا با قهرمان جام‌تختی مبارزه رو در رو خواهد داشت که اگر قهرمان آسیا در کشتی اول برنده شود، ملی‌پوش خواهد شد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت دوم_ اگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا برسد، از حضور در جام تختی معاف خواهد شد؛ در این حالت اگر مدال طلای جام‌تختی به یک کشتی‌گیر غیر ایرانی برسد، دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور و قهرمانی آسیا را به دست آورده است.

حالت سوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت با توجه به اینکه تمامی مدعیان حضور دارند، اگر نفر اول قهرمانی کشور در جام‌تختی هم به مدال طلا برسد، به عنوان ملی‌پوش معرفی خواهد شد در غیر این صورت دارنده مدال طلای قهرمانی کشور به همراه کشتی‌گیری که بالاترین جایگاه (مدالی) را در بین کشتی‌گیران ایرانی به دست آورده است، در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی حضور پیدا خواهد کرد و اگر قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه برسد.

تبصره: اگر نفرات اول و دوم جام تختی کشتی‌گیران غیر ایرانی باشند و جایگاه سوم به دو کشتی‌گیر ایرانی برسد، در این صورت به هر دو کشتی‌گیر ایرانی مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی داده خواهد شد.

تبصره دو: اگر ۳ نفر به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کنند، در صورتی‌که قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، به صورت دوره‌ای خواهد بود.

توضیح: این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیران منتخب به جای رقابت در داخل کشور، به یک تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند و کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را کسب کند، به عنوان ملی‌پوش انتخاب شود.

وزن ۹۷ کیلوگرم:

با توجه به‌ کسب مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ توسط مجتبی گلیج، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است:

بند یک_ به غیر از مجتبی گلیج تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند. در غیر این صورت از چرخه انتخابی تیم ملی خارج خواهند شد.

بند دو_ مجتبی گلیج مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را دارد، اما شرط حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی، حضورش در جام‌تختی خواهد بود و درواقع کار خود در چرخه انتخابی تیم‌ملی را از جام تختی آغاز خواهد کرد.

حالت اول_ اگر نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بتواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به مدال طلا برسد، از حضور در جام‌تختی معاف خواهد شد و جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را به دست خواهد آورد. از طرفی اگر مجتبی گلیج نیز بتواند در جام‌تختی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند، در این حالت رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی فقط بین این دو کشتی‌گیر برگزار خواهد شد و اگر قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، در صورتی‌که در مبارزه اول گلیج برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت دوم_ اگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا برسد، اما گلیج نتواند در جام‌تختی به عنوان نخست دست پیدا کند، در این حالت رقابت‌های نهایی انتخابی تیم‌ملی بین دارنده مدال طلای آسیا، قهرمان جام‌تختی و همچنین مجتبی گلیج(دارنده مدال نقره سال ۲۰۲۱ جهان) برگزار خواهد شد که اگر این رقابت‌ها در داخل کشور برگزار شود به صورت دوره‌ای خواهد بود.

حالت سوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت با توجه به اینکه تمامی مدعیان این وزن از جمله مجتبی گلیج در جام‌تختی حضور دارند، اگر گلیج به مدال طلای این جام برسد، به عنوان ملی‌پوش کشورمان در وزن 97 کیلوگرم معرفی خواهد شد.

حالت چهارم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند، باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت اگر گلیج به مقام قهرمانی دست پیدا نکند، نفر اول این جام به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا خواهد کرد و با مجتبی گلیج که به واسطه کسب مدال برنز سال ۲۰۲۱ جهان مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را دارد، مبارزه کند. در صورتی‌که مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، مبارزه بین این دو کشتی‌گیر به صورت ۲ پیروزی از ۳ مبارزه خواهد بود.

حالت پنجم_ اگر در جام‌تختی عنوان قهرمانی به کشتی‌گیر غیر ایرانی برسد، علاوه بر مجتبی گلیج که به واسطه کسب مدال نقره در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را دارد، به یک کشتی‌گیر دیگر که بالاترین جایگاه (مدالی) را در بین کشتی‌گیران ایرانی به دست آورده باشد (مشروط بر اینکه در این جام مدال گرفته باشد)، مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی داده خواهد شد. بدیهی است که دارنده مدال طلای سال ۲۰۲۲ آسیا نیز مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را خواهد داشت.

تبصره: اگر نفرات اول و دوم جام تختی کشتی‌گیران غیر ایرانی باشند و جایگاه سوم به دو کشتی‌گیر ایرانی برسد، در این صورت بین دو کشتی‌گیر ایرانی مسابقه‌ای برگزار خواهد تا کشتی‌گیر پیروز مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را به دست بیاورد.

توضیح: این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیران منتخب به جای رقابت در داخل کشور، به یک تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند و کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را کسب کند، به عنوان ملی‌پوش انتخاب شود.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم:

با توجه به‌ کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ توسط امیرحسین زارع، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است:

بند یک_ به غیر از امیرحسین زارع تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند. در غیر این صورت از چرخه انتخابی تیم ملی خارج خواهند شد.

بند سه_ امیرحسین زارع فقط در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی حضور پیدا خواهد کرد و با کشتی‌گیری که مجوز حضور در این مرحله را گرفته باشد، مبارزه خواهد کرد.

بند چهار_ برای امیرحسین زارع می بایست پیش از مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در یک تورنمنت بین المللی حضور یابد.

حالت اول_ اگر نفر اول مسابقات قهرمانی کشور بتواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به مدال طلا برسد، از حضور در جام‌تختی معاف خواهد شد و به همراه نفر اول جام تختی(در صورتی‌که ایرانی باشد) جواز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را به دست خواهد آورد و در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی برنده این دو کشتی‌گیر به مصاف امیرحسین زارع خواهد رفت که در صورتی‌که در مبارزه اول زارع برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت دوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال نقره و برنز برسد، فقط در صورتی‌که در جام تختی به مدال طلا برسد، مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را کسب خواهد کرد و در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی به مصاف زارع خواهد رفت که در صورتی‌که در مبارزه اول زارع برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این‌صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.
.
حالت سوم_ اگر ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا به هیچ مدالی دست پیدا نکند و در جام‌تختی هم عنوان قهرمانی را به دست نیاورد، از حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی محروم خواهد شد و فقط نفر اول جام تختی(در صورتی‌که ایرانی باشد) به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا خواهد کرد که در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی نیز در صورتی‌که در مبارزه اول زارع برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این‌صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

حالت چهارم_ اگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند و در جام‌تختی هم عنوان قهرمانی به کشتی‌گیر غیر ایرانی برسد، به هیچ کشتی‌گیری مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی داده نخواهد شد و امیرحسین زارع به عنوان ملی‌پوش این وزن معرفی خواهد شد.

توضیح: این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیران منتخب به جای رقابت در داخل کشور، به یک تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند و کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را کسب کند، به عنوان ملی‌پوش انتخاب شود.

پس از پایان چرخه انتخابی تیم های ملی و اجرای تمامی شرایط اعلام شده در اوزان دهگانه، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با توجه به اهمیت و ارجحیت مسابقات جهانی و بازی های آسیایی اسامی نفرات منتخب جهت حضور در این دو رقابت را اعلام می نماید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها