|

حضور جهانی وزنه‌برداری زنان ایران برای دومین بار در ازبکستان

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان ۱۳ روز دیگر در تاشکند ازبکستان آغاز می‌شود.

حضور جهانی وزنه‌برداری زنان ایران برای دومین بار در ازبکستان

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان ۱۳ روز دیگر در تاشکند ازبکستان آغاز می‌شود. تیم وزنه‌برداری زنان ایران برای دومین مرتبه حضور در این مسابقات را تجربه می‌کند. اولین حضور تاریخی تیم وزنه برداری زنان ایران در قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۱۹ رقم خورد که شاید نتایج آنچنان چشم گیر نبود اما از لحاظ رسانه ای بسیار خبرساز بود.

برای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ هم قرار است دوباره تیم چهار نفره ای اعزام شود که البته شرایط نفرات متفاوت از تیمی است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ روی تخته جهانی رفت.

الهام حسینی یکی از باتجربه ترین وزنه برداران تیم است که ششمین مسابقه بین المللی خود را تجربه می کند و برای دومین مرتبه نیز در قهرمانی جهان روی تخته خواهد رفت. شرایط حسینی از اولین حضور در مسابقه بین المللی که قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ بود تاکنون خیلی متفاوت شده است و حتی در قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ نیز تنها یک گام تا کسب مدال یک ضرب فاصله داشت.

یکتا جمالی ستاره تیم ایران است. او در قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان مدال برنز و نقره گرفت و اولین دختر وزنه بردار ایرانی است که موفق به کسب مدال جهانی شده است. او برای اولین بار در قهرمانی بزرگسالان جهان وزنه می‌زند.

الناز باجلانی هم در وزنه زدن در مسابقات بین المللی با تجربه است و قهرمانی بزرگسالان جهان پنجمین مسابقه بین المللی او محسوب می‌شود. او هر چند دو مرتبه در قهرمانی بزرگسالان آسیا وزنه زده اما برای اولین بار روی تخته بزرگسالان جهان می رود.

فاطمه یوسفی اولین دختر فوق سنگین ایران است که در مسابقات بین المللی وزنه زده است. او نسبت به دیگر اعضای تیم تجربه کمتری دارد و برای دومین مرتبه روی تخته یک مسابقه بین‌المللی می رود. یوسفی برای اولین بار در قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ وزنه زد. همچنین او اولین دختر فوق سنگین ایران است که در قهرمانی جهان وزنه می زند.

در اولین حضور تیم وزنه برداری زنان ایران در قهرمانی جهان، این انتظار وجود نداشت که عملکردها قابل توجه باشد اما در دومین حضور قطعا انتظار کسب نتایج بهتر وجود دارد چون نفرات رویدادهای مفتاوتی را تجربه کرده اند و از طرفی نتیجه این مسابقات به خوبی می‌تواند نشان دهد وزنه برداری زنان ایران از سال ۲۰۱۹ تا الان چقدر رشد داشته است.

عملکرد اولین تیم ایران در قهرمانی جهان :

*دسته ۵۵ کیلوگرم: پوپک بسامی مقام سی و هفتم جهان

*دسته ۷۱ کیلوگرم:

الهام حسینی مقام شانزدهم

ابریشم ارجمندخواه مقام بیست و چهارم

*دسته ۸۷ کیلوگرم: پریسا جهانفکریان بیست و یکم

نمایندگان ایران در قهرمانی جهان۲۰۲۱:

*۷۶ کیلوگرم : الناز باجلانی ۱۸ ساله، آخرین نتیجه: مقام هشتم قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۱

*۸۱ کیلوگرم: الهام حسینی ۳۳ ساله، آخرین نتیجه: مقام پنجم قهرمانی بزرگسالان آسیا ۲۰۲۱

*۸۷ کیلوگرم: یکتا جمالی ۱۷ ساله، آخرین نتیجه : نایب قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۱

*۸۷+ کیلوگرم: فاطمه یوسفی ۲۷ ساله، آخرین نتیجه: مقام هفتم قهرمانی بزرگسالان آسیا ۲۰۲۱

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها