|

تکواندوی آزاد زنان جهان؛

زهرا شیدایی فینالیست شد

روز دوم از رقابتهای تکواندو آزاد زنان جهان با صعود یک نماینده ایران به دیدار پایانی، به پایان رسید.

زهرا شیدایی فینالیست شد

روز دوم از رقابتهای تکواندو آزاد زنان جهان با صعود یک نماینده ایران به دیدار پایانی، کسب مدال برنز توسط تکواندوکار وزن هفتم و حذف تکواندوکار المپیکی کشورمان به پایان رسید.

در ادامه نخستین دوره رقابت‌های تکواندو آزاد زنان جهان روز گذشته جمعه تکواندوکاران اوزان ۴۹-، ۵۷- و ۷۳- کیلوگرم به دیدار رقبای خود رفتند که سه نماینده ایران رقابت‌های خود را برگزار کردند.

در وزن ۵۷- کیلوگرم زهرا شیدایی کار خود را با برتری ۱۲ بر ۹ مقابل «النا میرونیوک» از روسیه آغاز کرد و سپس در پیکار با «نیکیتا گلاسنویچ» تکواندوکار با تجربه و عنوان دار کرواسی بعد از تساوی ۷ بر ۷ در امتیاز طلایی پیروز شد و در ادامه ۱۳ بر ۳ «النا کریویچنکو» از روسیه را از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد. شیدایی در این مرحله «آلیاه پاول» از انگلستان را پیش رو داشت که با کسب پیروزی ۱۷ بر ۹ راهی مبارزه نهایی شد. وی فردا عصر برای کسب مدال طلا به مصاف «مارگاریتا بلیزنیاکووا» از روسیه خواهد رفت.

در همین وزن ناهید کیانی ابتدا ۱۲ بر ۵ برابر «گیادا الهلوانی» از ایتالیا به برتری دست یافت و سپس ۱۸ بر ۸ نتیجه را به «نادا لاراج» از مراکش واگذار کرد.

در وزن ۷۳- کیلوگرم ملیکا میرحسینی در اولین دیدار «راما ابوالروب» از اردن را ۱۳ بر ۸ از پیش رو برداشت و در ادامه ۱۳ بر ۹ «کنزل دنیز» از قزاقستان را شکست داد به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله و در مبارزه با «پولینا خان» از روسیه رفت و پس از تساوی ۱۰ بر ۱۰ در پایان سه راند مبارزه در راند چهارم و با امتیاز طلایی بازنده شد و از رسیدن به فینال بازماند.

در مبارزات روز گذشته کوثر اساسه به مدال برنز دست یافت، نرگس میرنورالهی، سعیده نصیری و زینب اسماعیلی هم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

سلطانی آخرین نماینده ایران

در مسابقات روز پایانی که قرار است همه فینال‌ها برگزار شود، غزل سلطانی در وزن ۵۳- کیلوگرم تنها نماینده ایران است. در این وزن ۲۳ نفر حضور دارند که نماینده ایران ابتدا به مصاف «حیان ایتر محمدی» از عربستان می‌رود و پس از آن رو در روی «ماریا پرز» از اسپانیا دارنده مدال تورنمنت‌های مختلف قرار می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها