|

ایران، قهرمان مسابقات وزنه‌برداری معلولان و جانبازان جهان

تیم ملی کشور در رقابت‌های قهرمانی جهان وزنه‌برداری معلولین به میزبانی گرجستان با کسب ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز در بخش مردان قهرمان شد و در مجموع در جایگاه دوم قرار گرفت.

ایران، قهرمان مسابقات وزنه‌برداری معلولان و جانبازان جهان

تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولین کشورمان قهرمان مسابقات جهانی گرجستان شد.

رقابت‌های قهرمانی جهان وزنه‌برداری معلولین به میزبانی گرجستان برگزار شد و تیم ملی کشورمان با کسب ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز در بخش مردان قهرمان شد و در مجموع در جایگاه دوم قرار گرفت.

در روز پایانی مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان با کسب مدال طلای دسته ۱۰۷ کیلوگرم برای ملی‌پوش ایرانی آغاز شد. رقابت‌های دسته ۱۰۷ کیلوگرم این دوره از مسابقات پیش از ظهر امروز (یکشنبه) برگزار شد که «علی‌اکبر غریب شاهی» و «سامان رضی» نمایندگان ایران در این دسته بودند.

غریب شاهی در این رقابت‌ها با مهار وزنه ۲۵۱ کیلوگرمی ضمن شکستن رکورد جهانی این دسته دومین مدال طلا را برای تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران به ارمغان آورد.

روز گذشته حامد صلحی‌پور در دسته ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شده بود.

سامان رضی دیگر نماینده ایران در دسته ۱۰۷ کیلوگرم بود که با مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی موفق به کسب مدال برنز مسابقات جهانی شد. وی در این دسته موفق به ثبت رکورد ۲۳۵ کیلوگرم شد. رضی در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک با ۲۳۱ کیلوگرم مدال برنز کسب کرده بود.

سپس احمد امین‌زاده و مهدی صیادی در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم به روی تخته رفتند که امین زاده با مهار وزنه ۲۵۵ کیلوگرم به نشان طلا و عنوان قهرمانی مسابقات دست یافت و صیادی توانست با مهار وزنه ۲۴۷ کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها