|

برگزاری آخرین دیدار هندبال زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان

فدراسیون هندبال اعلام کرد: تیم ملی هندبال زنان ایران امشب (سه شنبه) از ساعت ۲۰:۳۰ در سومین دیدار خود در مرحله گروهی این رویداد در برابر قزاقستان صف‌آرایی می‌کند.

برگزاری آخرین دیدار هندبال زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان

تیم ملی هندبال زنان ایران آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی زنان جهان را مقابل قزاقستان برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال زنان ایران که نخستین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه می کنند امشب (سه شنبه) از ساعت ۲۰:۳۰ در سومین دیدار خود در مرحله گروهی این رویداد در برابر قزاقستان صف‌آرایی می‌کند.

تیم ملی هندبال زنان قزاقستان سابقه کسب عنوان دهم در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن را در کارنامه دارد و تاکنون پنج بار در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور یافته و در آخرین حضور خود در این رویداد در سال ۲۰۱۹ میلادی جایگاه بیست و دوم را در رده‌بندی نهایی کسب کرده است.

قزاقستان تاکنون دو بار عنوان نخست رقابت‌های هندبال زنان آسیا را بدست آورده است و در آخرین حضور خود در آسیا مقابل تیم ملی هندبال ایران در دیدار رده‌بندی به پیروزی رسید و عنوان سوم این مسابقات را بدست آورد.

بازیکنان سرشناس تیم ملی هندبال زنان قزاقستان در این رقابت‌ها آبیلدا، الکساندروا و زویاگینا هستند. دانا آبیلدا بازیکن پست پخش ۲۴ ساله و ۱۶۷ سانتیمتری، ایرنا الکساندروا بغل چپ ۲۷ساله ۱۸۳ سانتیمتری و زلاتا زویاگینا خط زن ۱۸ساله و ۱۷۲ سانتیمتری تیم ملی قزاقستان هر سه در باشگاه‌های کشور قزاقستان شاغل هستند.

قزاقستان در رقابت‌های قهرمانی جهان دیدار نخست خود را در مقابل نروژ با نتیجه ۴۶-۱۸ واگذار کرد و در دومین دیدار نیز مقابل رومانی ۳۸-۱۷ شکست خورد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها