|

مگنوس کارلسن نروژی:

تنها رقیب من فیروزجاست

مگنوس کارلسن نروژی که چند روز قبل برای بار پنجم به مقام قهرمانی جهان دست یافت، انگیزه ای جز روبرو شدن با فیروزجا در فینال آتی قهرمانی جهان ندارد.

تنها رقیب من فیروزجاست

به گزارش ورزش سه، چند روز پس از قهرمانی کارلسن در فینال قهرمانی جهان که در شهر دوبی با پیروزی بر نپومنیشی روسی به دست آمد و کارلسن را برای بار پنجم به قهرمانی جهان رساند، کارلسن در مطلبی که روزنامه مارکای اسپانیا از آن پرده برداشته است سخنی عجیب به زبان آورده است.

کارلسن 31 ساله که با نتیجه عجیب 7.5بر 3.5 موفق شد سه دور مانده به پایان رقایت ها نماینده روسها را با قدرت شکست دهد گفته است شاید رقابت های قهرمانی جهان در دوبی آخرین رقابت او باشد و اگر فیروزجا در دوره بعدی به فینال رقابت ها نرسد انگیزه ای برای دفاع از عنوان قهرمانی اش برای بار ششم ندارد و شاید اصلا از عنوانش دفاع نکند.

کارلسن که در هشت سال گذشته قهرمان جهان بوده است با بیان این مطلب گفته است ازبازی شطرنج لذت زیادی می برم و همچنان دوست دارم آن را ادامه بدهم و بی صبرانه منتطر فرا رسیدن کریسمس برای شرکت در رقابت های سریع و برق آسای قهرمانی جهان هستم ولی اعتراف می کنم رقابت های شطرنج کلاسیک قهرمانی جهان در دوبی برای من زیاد لذت بخش نبود و بعضا در میان همین رقابت ها به مسابقات قهرمانی سریع و برق آسای جهانی (شاید رویارویی با فیروزجا) فکر می کردم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها