|

5 ایرانی فینالیست کاراته قهرمانی آسیا شدند

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قراقستان در حال برگزاری است.

5 ایرانی فینالیست کاراته قهرمانی آسیا شدند

با برگزاری مسابقات نوبت صبح ۵ ملی پوش کشور در کومیته انفرادی امید دختران و پسران جواز حضور در فینال را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قراقستان در حال برگزاری است. در آغاز روز سوم آتوسا گلشاد، مبینا حیدری، آیدا خوشبختی، محسن صفر نژاد و علیرضا حیدری در کومیته انفرادی رده امید راهی فینال شدند. زهرا بنیانی، مرتضی کریمی، محمدرضا سواری، هادی کیانی و امیر اسلامی نیز راهی دیدار رده بندی شدند. مسابقات فینال و رده بندی تا ساعتی دیگر برگزار خواهد شد.

نتایج مسابقات کومیته:

*کومیته دختران رده امید

در وزن ۵۵- کیلوگرم زهرا بنیانی در دور نخست با نتیجه ۷ بر یک آمانگول دویسنبال از قزاقستان را شکست داد. بنیانی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب تام هوآنگ از ویتنام شد و برای کسب نشان برنز راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، مبینا حیدری در دور نخست هالا القدی از فلسطین را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد. حیدری در بازی دوم لاورا علیکول از قزاقستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و راهی فینال شد.

در وزن ۶۱- کیلوگرم، آتوسا گلشاد نژاد در بازی نخست پمون میسو از فیلیپین را شکست داد. گلشاد بازی دوم را نیز با برتری ۴ بر صفر برابر وود چومی از هنگ کنگ پشت سر گذاشت تا راهی فینال شود.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم، آیدا خوشبختی بازی نخست خود را با نتیجه ۸ بر صفر مقابل سامیک جویتا از اندونزی پیروز شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

*کومیته پسران رده امید

در وزن ۶۰- کیلوگرم مرتضی کریمی پس از تساوی ۳ بر ۳ مقابل یوسف الصراف از کویت در سنشو پیروز شد. کریمی در بازی دوم هم موفق شد با برتری ۴ بر ۲ پیلای سیوانسان از مالزی رو از پیش رو بردارد اما در بازی سوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب پان چنگ هو از هنگ کنگ شد و راهی رده بندی شد.

در وزن ۵۵ -کیلوگرم محمدرضا سواری در بازی نخست، نوربلوت آدیلبک از قرقیزستان را با نتیجه ۹ بر ۳ شکست داد. سواری در بازی دوم با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب تام ژولامان بیگابیل از قزاقستان شد و برای نشان برنز در دیدار رده بندی حاضر خواهد شد.

در وزن ۶۷- کیلوگرم، هادی کیانی در بازی نخست محمود دایفلاح از فلسطین را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد. کیانی در مسابقه دوم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل محمد عبدالعزیز از ازبکستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۸۴- کیلوگرم امیر اسلامی در بازی نخست با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کملبک کابلانبک از قزاقستان شد و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۷۵- کیلوگرم نیز علیرضا حیدری در بازی نخست با برتری ۲ بر یک اسد بک فوتو از ازبکستان را شکست داد. حیدری در دور دوم نیز با شکست ۶ بر صفر چنگ تانگ یو از چین تایپه راهی فینال شد.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، علیرضا صفرنزاد با شکست ۷ بر صفر دنیشروی آروسوران از مالزی در بازی نخست راهی فینال شد.

کاروان تیم‌های ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ با عنوان عزم و ایمان حاضر شده است.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از ۲۷ آذر تا اول دی‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها